JÁTÉKRA FEL!

Fövényiné Vásárhelyi Hajnalka: Koronaszerzők

  1. A játék neve, címe: Koronaszerzők
  2. A játék pedagógiai célja: : A gyerekek együttműködését, toleranciáját fejleszteni.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem lökdösheti a másikat és nem súghat a királynak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: korona
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: legyen elég hely a csapatoknak a terem két oldalán
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a korona elkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a kerettörténet és a szabályok megismerése
  17. A játék menete, játékszabályok: A kerettörténet a következő: Élt egyszer egy öreg király, akinek nem volt saját gyermeke. Már elfáradt a sok évi uralkodástól és kihirdette, hogy annak adja koronáját, aki olyan csendben tudja őt megközelíteni, hogy ő azt nem hallja meg. Ebben az volt még a nehéz, hogy a királynak olyan hallása volt, mint a nyúlnak. A hír hallatán sok fiatal fiú és leány érkezett szerencsét próbálni. A szabályok: a király a fal felé fordulva üldögél csukott szemmel, a fiatalok a terem két végében gyülekeznek. A két csapat egy-egy tagját küldik a király felé lopakodni, hogy megszerezze valamelyikük a koronát. A király, ha neszt hall odamutat a hang irányába és ha valóban ott volt az egyik lopakodó, akkor az kiesett a játékból, és a csapata elindítja egy következő tagját. Súgni, zajt adni és megzavarni TILOS! Amelyik fiatalnak sikerül észrevétlenül a király háta mögé lopakodni és megérinti a király vállát ő lesz a király. Aki eddig király volt csatlakozik valamelyik csapathoz.
  18. A játék lezárása: megbeszélés: A király hogyan vette észre a lopakodót? A lopakodónak nehéz volt-e csendben osonni? A csapatoknak (szurkolók) nehéz volt-e csendben és nevetés nélkül kibírni? Ki érzett késztetést, hogy súgjon a királynak? Miért?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdicsérek, akik betartották a szabályokat. Akik ügyesek voltak és figyeltek társaikra. Akik meg tudták szerezni a koronát jutalmul a következő órán ők választhatnak játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -A király közelében újságokat szétteríteni és azon kell lopakodni. Ez a történet szerint az öreg királyi palota padlója, ami recseg-ropog. – Négykézláb kell megközelíteni. – Labdát gurítva kell osonni…
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kerettörténet hiteles előadása, a szabályok fokozatos és pontos ismertetése. A konfliktusok kezelése, a próbajáték biztosítása a gördülékenyebb játékért. A gyerekek megfelelő izgalmi állapotának biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az én 2. osztályommal fogom játszani és nagyon remélem, hogy tetszeni fog nekik! Nagyon élvezték! Lásd képek!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fövényiné Vásárhelyi Hajnalka