JÁTÉKRA FEL!

Forray Anita: Védd a barikádot!

  1. A játék neve, címe: Védd a barikádot!
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, figyelemkoncentráció, együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mászáskor egymás segítése; tornaszekrények ellenőrzése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 3 tornaszekrény, 10 db zsámoly, 20-30 minimum 5-féle labda
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín (tornaterem) berendezése, biztonságos tér kialakítása, szekrények, zsámolyok, labdák elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek szívesen segítenek a zsámolyok, szekrények, labdák elrendezésében. A szekrények mozgatásánál kell nekik segítség, irányítás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: A márciusi forradalmárok védeni szeretnék a barikádjaikat. Öt különböző fegyvert állítanak fel, melyekhez különböző töltényeket kell szerezni és a tölténytartó ládákba elhelyezni. Két egyforma még véletlenül se lehet, mert besül a fegyver a rossz golyótól. A forradalmárok a barikádok tetejéről indulnak és oda is kell visszaérni minél gyorsabban. Közben figyelnek egymásra és segítik egymást, milyen töltényre van még szükség és hogy mielőbb a biztonságos helyre érkezzen mindenki.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tornaterem két végében van elhelyezve a két szekrény, középen a harmadik szekrény felső felfordított részében az összes labda. A pálya két végében a szekrények előtt egy-egy sorban az 5-5 felfordított zsámoly, ezekbe kell gyűjteni a labdákat. A játékosok a szekrény tetejéről indulnak jelre. A szekrény előtt lévő 5 zsámolyba kell az 5 különböző labdát (kislabda, kosárlabda, gumilabda, stb.) gyűjteni. Minden zsámolyba csak egy labda kerülhet és az 5 zsámolyban nem lehet egyforma. A résztvevők segíthetik egymást: milyen labdát ne gyűjtsenek már, melyik zsámolyból hiányzik még, ill. a szekrényre való felmászásban. Ha mindegyik zsámolyban van már labda, a játékosoknak el kell foglalni a kiindulási helyüket.
  18. A játék lezárása: A gyorsabb, győztes csapat megmérkőzik a következő csapattal. Így a résztvevők számát lehet növelni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végső győztes csapat választhat egy olyan játékot, amiben az egész osztály részt vehet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Első fokozat: mindegy milyen labda kerül a zsámolyokba Második fokozat: minden zsámolyba másféle labda kerülhet Harmadik fokozat: a zsámolyok számának növelése (többféle labda kell, akár üveggolyó)
  21. A játékvezető speciális feladatai: – Szabályok ismertetése – figyelem felhívása az együttműködésre – biztonságos eszközök használata – biztonságos mászás, segítés módja (bemutattatás)
  22. Egyéb/megjegyzés: Ma játszottuk először a játékot. A gyerekek nagyon élvezték, még több fordulót is játszottak volna. A szabályokat elsőre megértették (az első játékra ügyesebb gyerekeket választottam, az ő játékuk alapján mindenki tudta, mi a dolga.) Egymás segítésére azért még kellett 1-2 kisgyereket figyelmeztetni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Forray Anita