JÁTÉKRA FEL!

Földi Veronika Ágnes: Vadkacsák a pácban

  1. A játék neve, címe: Vadkacsák a pácban
  2. A játék pedagógiai célja: Elsősorban örömszerzés, felszabadult játék biztonságos környezetben. Továbbá: jobb- bal irány, mellette, mögötte, előtte kifejezések tudatos használata a játék során.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy figyeljenek testük és egymás épségére is.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs kellékre szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen technikai eszközre, (azonban ha egy-egy játékos elfáradna, akkor biztosíts számukra egy-egy ülőpárnát vagy padot, ahol kényelmesen le tud ülni.)
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be úgy a helyszínt, hogy elegendő hely legyen a játék megvalósítására..
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően Orsovai Mária: Mese a vadkacsáról (forrás: www.kiskakas.eoldal.hu) című rövid meséjét el lehet mondani a gyerekeknek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mondd el a játék címét, a kerettörténetet és a játékszabályokat. Kerettörténet: „A játék címe az, hogy Vadkacsák a pácban. Gyerekek, most ti lesztek a elkóborolt kis vadkacsák, mint a mesében, akikre sok veszély leselkedik, mert elkóboroltak. De vigyázat, mert jön a vadász, aki arra les, hogy minél több zsákmánnyal térjen haza. Nektek az a feladatotok, hogy minél hamarabb észre vegyétek, ha a vadász el akar kapni benneteket!Az a legügyesebb, akit nem tud a vadász elejteni.”
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető pedig a kör közepéről irányítja a játékot, Ő a vadász. A vadász két kézzel rámutat az egyik játékosra és azt mondja: „Hopp”, akire rámutattak annak le kell guggolnia, a mellette állók pedig magas tartásba kell emelniük a kezüket. Ha az akire rámutattak nem figyel eléggé( nem guggol le időben) vagy a mellette állók rontanak(nem emelik fel időben a kezüket magas tartásba), akkor a hibázó lesz az újabb vadász, így helyet kell cserélniük. Az elején természetesen úgy játsszátok, hogy míg a szabály be nem vésődik, állandó legyen a vadász szerepe. Előfordulhat, hogy a későbbi játék folyamán többen is hibáznak, ilyenkor ha az áldozat az egyik, akkor ő áll be vadásznak, ha a két mellette álló hibázik egy időben, akkor a vadász dönti el, ki volt a lassabb, ebben az esetben Neki van lehetősége a vadász szerepébe belebújni. Figyelj arra, hogy mindenkire sor kerüljön a játék folyamán!
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszuk, ameddig mindenkire legalább egyszer sor kerül, mint vadász.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat! Meg lehet beszélni, hogy ki volt a leggyorsabb vadkacsa és a legravaszabb vadász. (Majd elénekelhetitek a „Háp,háp,háp, jönnek a kacsák…” kezdetű dalt lezárásképpen!)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól begyakoroltátok a játékot és a szabályokat is teljesen jól alkalmazzák a résztvevők, akkor a vadász (azaz a játékvezető) rámutathat egyszerre két kis vadkacsára is, így a figyelemkoncentráció még inkább nagyobb szerepet kap a játék folyamán.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék elején érdemes több időt szánni a kerettörténetre, hogy a résztvevők jobban bele tudják élni magukat, illetve a szabályok ismertetésénél ellenőrizni, hogy megtörtént e a bevésődés! A játék folyamán is érdemes figyelmeztetni a játékosokat, hogy figyeljenek oda a testi épségükre!
  22. Egyéb/megjegyzés: A saját tapasztalataim alapján ezt a játékot szívesen játszották a résztvevők!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Földi Veronika Ágnes