JÁTÉKRA FEL!

Földesi Szilvia: Kövek, papírok, ollók

  1. A játék neve, címe: Kövek, papírok, ollók
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlődjön szem-kéz koordinációjuk, együttműködési készségük, emlékezetük, figyelmük, szociális készségeik.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmüket, hogy térfél cserekor vigyázzanak egymásra, és játék alatt ne menjenek túl közel egymáshoz.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: spárga vagy aszfaltkréta.
  12. Technikai igény: Állva játsszák, semmilyen technikai eszközt nem igényel.
  13. Az előkészítés feladatai: El kell helyezni a két térfelet elválasztó zsineget a padlóra vagy meghúzni krétával a választóvonalat és be kell állítani a résztvevőket párban egymással szemben. Nem baj, ha valaki pár nélkül van.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a térfelek kijelölésében és szóbeli utasításra viszonylag önállóan elrendeződhetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kő, papír, olló játék gyakorlása párokban. Akinek kevésbé jól megy, azzal külön gyakorolunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok beállnak párban egymással szemben, egyik az egyik, másik a másik térfélre egymás mellé sorban. A párokat beszámozzuk. 1,2,3… Az saját számukat meg kell jegyezzék. Az sem baj, ha valakinek nincs párja, az vár, amíg lesz. Én, mint játékvezető, mondok egy számot, erre a szám tulajdonosai, „Kő, papír, olló” -t játszanak. Aki nyer, marad, a másik kiesik és kiáll. Ahogy fogynak, és új párok alakulnak, a számozás is változik, így időnként új számot kell szem előtt tartani. Addig játsszanak, amíg csak két játékos marad, akik lejátsszák a döntő mérkőzést. A győztest megtapsoljuk.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor csak egy játékos marad. Az első játék után ezt a résztvevők már tudják, nem kell külön felhívni a figyelmüket erre. A cél a játék élménye és a versenyhelyzet fokozása. A kudarctűrő képesség fejlesztése és a másik győzelmének elismerése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek minden résztvevőt, aki szabályosan játszott és külön a győztest, de felhívom a figyelmet a szerencse szerepére is a győzelemben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Számok helyett a párok kaphatnak virág, vagy állat nevet, esetleg hónapok nevét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok ismertetése után jön a próbajáték, hogy meggyőződjek róla, mindenki mindent ért. Ezután mehet „élesben” a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék tetszett a résztvevőknek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Földesi Szilvia