JÁTÉKRA FEL!

Fogas Ágnes: Tarzan

  1. A játék neve, címe: Tarzan
  2. A játék pedagógiai célja: Az összetartás, a közösségé-kovácsolás, stressz levezetése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az osztály átrendezése
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Szék, pad
  13. Az előkészítés feladatai: A terem átrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előző foglalkozáson készíthetnek maguknak álarcokat, hogy ha ránéz egyik a másikra, tudja, hogy ő melyik állat bőrébe bújt bele.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt bemutatják magukat, hogy kik ők, és miért pont ennek az állatnak a bőrébe bújtak bele.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék rövid leírása: _Leülünk a földre, egy kört alkotva. Elmesélem a gyerekeknek a következő történetet, úgy, hogy mutatom a hozzá tartozó mozdulatokat, nekik pedig utánozniuk kell. Helyszín: tisztás az erdőben Tarzan egy kidőlt fán ül, és csak bámul maga elé ( lazító tartás, kocsi ülés). Nyújtózkodik, és ásít egy nagyot, dobol a mellkasán, és kiált egyet. Majd átgondolja, mit is csináljon ma. ( homlokot, tarkót masszírozunk) Hírtelen eszébe jut, ( a homlokunkra csapunk), hogy vendégségbe hivatalos, a majomkirály születésnapjára. Mielőtt elindulna , felfrissíti magát. Meggyúrja a fülét, a fülcimpáját, hogy jól hallja a többi állatot. Ellazítja a jobb , majd a bal lábát ( forgatjuk a forgóknál), hogy gyorsabban tudjon futni. Aztán elindul, fut ( helyben futás ) először lassan, majd gyorsabban, aztán újra lassan. Hirtelen zajt hall, mozdulatlan marad. Körbenéz minden irányba anélkül, hogy a fejét megmozdítaná. : Jobbra fel, jobbra le, balra fel, balra le. Miután nem történik semmi, lassan elfordítja a fejét, hogy jobban lásson: jobbra hátra, balra hátra. Néz lefelé, vajon mászik- e ott kígyó, néz felfelé, vajon lapul-e tigris a fán. Miután nem talál semmit, fut tovább. Egy tisztáson találkozik a barátaival, az elefántokkal. Üdvözlik őt, és ők is integetnek az ormányukkal. Tarzan a karjaival ( bal kézzel megfogja az orrrát és a jobb karját átdugja ) ormányt alkot, visszainteget, aztán hangosan kiált: – Traaataaaa! ………….
  18. A játék lezárása: A játékot bármeddig lehet folytatni, csak a fantáziánk szabhat határt, vagy a csengő..
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén meg kell dicsérni a gyereket, hogy kellő sikerélménnyel távozzanak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már nagyon jól megy a játék, akkor variálhatunk rajta, úgy , hogy én elkezdem, és egy idő után a gyerekek rögtönöznek egy- egy feladatot. Ők göngyölítik tovább a játék fonalát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Speciális feladatom igazából nincs.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fogas Ágnes