JÁTÉKRA FEL!

Fodor Eszter: Postás játék

  1. A játék neve, címe: Postás játék
  2. A játék pedagógiai célja: Hangok/betűk differenciálásaEgyüttműködés tanulása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulók figyelmének felhívása, hogy nem kell túl erősen megszorítani a társuk kezét.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db plüssállat, betűkártyák, padok
  12. Technikai igény: Megfelelő világítás
  13. Az előkészítés feladatai: Padok elrendezése, szükséges eszközök előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A betűkártyák közös elkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályismertetés
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékban résztvevőket 2 csapatra osztjuk. A csapatok egymással szemben helyezkednek el, az egy csapaton belüli emberek egymás mellett, a pad alatti kézfogással. Az asztal végén, a két csapat utolsó játékosától egyenlő távolságra elhelyezünk egy plüssállatot. A játékvezetőhöz legközelebb ülő játékosok a játékvezető felé, a többi játékos ellenkező irányba (a plüssállat felé) néz. A játékvezető előre egyezteti a játékosokkal, hogy mely betű esetén kell „elindítani a postát”, vagyis, hogy mikor kell megszorítani a mellettünk ülő játékos kezét. (Pl.: A b betűnél indítsd el a postát, ha d betűt mutatok, ne indítsd el!) Az egyeztetés után a játékvezető felmutat egy betűkártyát, mire a csapatok első emberei elindíthatják a postát. Amelyik csapatnál előbb a sor végéhez ér az üzenet, ott az utolsó embernek gyorsan fel kell kapnia az asztal végén elhelyezett plüssállatot. Ha a megfelelő betűnél indították el a postát, úgy egy pontot szereztek, ha ne akkor a másik csapat kapott egy pontot. A játék végén az a csapat nyer, amelyik több pontot gyűjtött össze. (A játék közben a csapatok tagjai folyamatosan változtatják a sorban elfoglalt helyüket, így mindig új szerepük van a játékban.)
  18. A játék lezárása: A győztes csapat megnevezése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat megtapsolása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más tantárgyaknál is használható. (pl. matematika → páros/páratlan, vagy művelet eredményei, környezezet → élő/élettelen, nyelvtan → ly/j stb…)
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fodor Eszter