JÁTÉKRA FEL!

Fodor Erzsébet: Egerek a padláson

  1. A játék neve, címe: Egerek a padláson
  2. A játék pedagógiai célja: Számolási készség fejlesztése Síkban való tájékozódás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Tábla, 2 dobókocka, jelölő lapok.
  12. Technikai igény: Asztal székek szükségesek a játékhoz.
  13. Az előkészítés feladatai: : Kellékek asztalra helyezése székek elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a jelölő kártyákat a játékosok segíthetnek véletlenszerűen elrendezni. (Korábban esetleg e jelölő kártyák elkészítésébe is bevonhatjuk a gyerekeket).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok a macskák, a padláson (a táblán) lévő egerekből kell minél többet elkapniuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játék menete: Meghatározzuk, hogy ki legyen a kezdő játékos (például úgy, hogy mindegyikük dob az egyik kockával, és aki a legnagyobbat dobja, az kezd és utána az, aki tőle balra ül és így tovább). A kezdő játékos dob a két különböző színű kockával és a kapott eredmény függvényében elveszi azt az egeret ábrázoló lapot, amelyik az általa kidobott koordinátára esik. Ezt a lapot képpel felfele kell maga elé tennie. Ezután jöhet a következő játékos mind addig, amíg mind a ketten tízszer nem dobnak. Játékszabályok: Minden játékos fordulónként csak egyszer dobhat. A sorrend nem fordítható meg. Csak azt a lapot vehetik el, ami a kidobott koordinátán van. Ha nincs a kidobott pozícióban lapka, akkor az a játékos hoppon maradt és az egyik egere megszökik, vagyis egy véletlenszerűen kiválasztott egeret be kell tenni az elszökött egerek odújába (ez a játéktábla melletti tetszőlegesen kiválasztott hely). Ha mindegyik játékos tizedik dobásán is túl van a játéknak vége. Mindenki megfordítja a begyűjtött egeres lapkáit és összeszámolja a rajtuk levő számokat. Az nyeri a játékot, akinek a legmagasabb összeg jön ki (nem biztos, hogy az nyeri a játékot, akinek a legtöbb egere van)
  18. A játék lezárása: Az összegyűjtött pontértékeket összegezzük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezzük a résztvevőket tettszett-e a játék. Megkérdezzük, hogyan tudnák esetleg másképp játszani új szabályok kitalálásával vagy új kerettörténet és jelölőkártyák létrehozásával.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az öreg király lányait elrabolták a sárkányok. A játékosok a lovagok. Meg kell küzdeniük a sárkányokkal. A jelölő lapokon a sárkányok képe van, hátoldalukra ráírva számokkal hogy hány fejük van.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A dobókockákkal érdemes először néhány próbadobást végeztetni és közösen megkeresni a táblán az általuk jelzett jelölőkártyát (azok felfordítása, elvtele nélkül) megkeresni, hogy tudnak-e tájékozódni a táblán.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fodor Erzsébet