JÁTÉKRA FEL!

Fodor Edit: Kié lesz a Sárkány?

  1. A játék neve, címe: Kié lesz a Sárkány?
  2. A játék pedagógiai célja: Felfedezni az együttjátszás örömét, valamint fejleszteni testünk koordinációs képességét.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Különösebb biztonsági intézkedéseket nem igényel, legyen tér, ahol lehet mozogni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nem igényel kelléket
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai előkészületeket.
  13. Az előkészítés feladatai: Összegyűjteni a lelkes, játszani kívánó gyerekcsapatot. Keresni egy házfalat, vagy egy fát, valamint a lovagok helyét innen kb. 5-10 méter távolságra egy földre húzott vonallal megjelölni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy Ki szeretne egy jót játszani? – kérdés elég volt bevonni a gyerekeket a játékba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kiválasztunk egy Sárkányt, a többi játékosok Lovagok lesznek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A Sárkány a fal felé fordulva, háttal helyezkedik el a többieknek. a Lovagok a vonalon felsorakozva, egymástól karnyújtásnyi távolságra elhelyezkednek. A játékvezető Start felszólítására a lovagok elindulnak halkan, csendben a Sárkány felé. A Sárkány bármikor megállíthatja őket egy Stop felkiáltással ezzel egyidejűleg feléjük fordul. Ekkor a lovagoknak fel kell venniük egy tetszőleges álca, mozdulatlan pozíciót. Aki belemozdul a Stop parancsba, azt a Sárkány visszaküldi a kiinduló vonalhoz, elölről folytatja a játékot. A cél először megérinteni a sárkányt. Aki ezt megteszi, a következő körben átveszi a Sárkány szerepét.
  18. A játék lezárása: Megköszönjük a részvételt , valamint az együtt eltöltött vidám, örömteli időt. Megdícsérjük az ötletes szobor alakzatokért a játékosokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki nyertese a játéknak, hisz kieső nincs, és EGYÜTT szerzünk boldog perceket egymásnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztett variáció lehet, ha a Sárkány hátára pikkelyeket ragasztunk (10DB), és ezeket kell a Lovagoknak megszerezniük. Egy játékmenetben egy pikkely szerezhető. A pikkelyeket a gyerekekkel közösen előzetesen pillanatok alatt elkészíthetjük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játékvezető feladata, a játékosok testi épségére odafigyelés, a pozíciók felvevése közben mindig megmaradjon a kellő távolság a játékosok között, valamint a Sárkány megérintése finom érintés legyen, ne ütés, karmolás.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fodor Edit