JÁTÉKRA FEL!

Fischer Éva: Walking, walking

  1. A játék neve, címe: Walking, walking
  2. A játék pedagógiai célja: Angol nyelvből a cselekvések gyakorlása, tanulása, rögzítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra a tanulók!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy szék
  12. Technikai igény: Technikailag nem igényel semmit.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben toljunk össze néhány padot, hogy legyen helyünk játszani, illetve egy széket tegyetek ki.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítéshez szükséges, hogy átismételjük a már tanult cselekvéseket angolul. Ennek előkészítéséhez használhatjuk a Simon says játékot is, melybe az összes tanuló bevonásra kerül.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kiválasztjuk a főnököt, vagyis a boss-t, aki feláll a székre, hogy onnan megfelelően mindenkit lásson.
  17. A játék menete, játékszabályok: A főnök a székről figyel mindenkit! A többiek a dalunkat énekelve először körbe sétálnak, ugrálnak, futnak, majd a főnök kiválasztja mit csináljanak a dal legvégén, amikor is kiválasztásra kerül az új boss. A dal a következő: Walking walking Walking walking Hopp hopp hopp Hopp hopp hopp Running running running running running running Now I ……….. stop sleep sit dance etc…. Az utoljára kiejtett cselekvést kell a játékosoknak úgy bemutatniuk, hogy amelyik a főnöknek a legjobban tetszik, azt fogja maga helyett választani.
  18. A játék lezárása: Igyekszem a játék lezárásánál figyelembe venni, hogy minden tanuló sorra kerüljön és minden olyan cselekvés is feladat legyen, melyet gyakoroltatni, rögzíteni szeretnék. Így általában a játék lezárásál, mint felfűzve másik játékot vagy feladatot kapcsolok még hozzá.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A főnököket minden váltásnál megdicsérem figyelve arra, hogy újabb és újabb igéket tudnak felsorakoztatni. Feldolgozását még további feladatokban visszük tovább.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Igazából ezt én az órámhoz igazítva cselekvésekkel játszottam, de például meg lehet határozni hogy egy színhez milyen cselekvést párosítunk, így a főnök, ha kimondja a színt, azt kell csinálni. Így már a színeket is lehet gyakorolni. Vagy a boss az Abc egyik betűjét mondja ki, a többieknek meg kell próbálni a leghasonlóbb pózt felvenni hozzá, hogy hasonlítson rá.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályait ismertetve próbajátékot szoktunk játszani. A tanóra tananyagától függ, hogy éppen milyen szabályok vonatkoznak az adott órai feladathoz, így a játék alapjait ismerve, mindig újra beszéljük a változtatásokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Diákjaim nagyon élvezik ezt a játékot, 3.-tól 6.-ig szoktam velük játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fischer Éva