JÁTÉKRA FEL!

Finé Tatarek Zsuzsanna: Kútba estem!

í

  1. A játék neve, címe: Kútba estem!
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgásos játék. matematikai tapasztalatszerzés, számolás gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét, hogy vigyázzanak egymásra, főleg, mikor társukat húzzák fel a „kútból”
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db. hulla-hopp karika
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai eszközre
  13. Az előkészítés feladatai: Asztalok hátrébb tolása a csoportban, hogy nagyon játékteret teremtsünk. A szőnyegre helyezek egy hullahopp karikát, ami köré a gyerekek körbe állhatnak
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel közösen elpakolunk a csoportszobába helyet biztosítva a közös játékra. A gyerekekkel közösen elpakolunk a csoportszobába helyet biztosítva a közös játékra. A gyerekekkel közösen elpakolunk a csoportszobába helyet biztosítva a közös játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy egy nagyon izgalmas játékot találtam ki, és megkérdezem van-e kedvük velem játszani?
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek nagy körben helyezkedjenek el. Középre teszek egy hullahopp karikát a földre, ami a kutat jelképezi. Kiválasztunk egy gyereket, aki beleugrik a kútba (leguggol). A kút mélyéről kiállt, hogy: „kútba estem!” A többiek megkérdezik, hogy: „Hány méterre?” Itt egy számot kell mondania a kútba esett gyereknek 1-10-ig. A gyerekek annyiszor tapsolnak, ahányat mondott, majd utána megkérdezik, hogy: „ Ki húzzon ki?” Akinek a nevét mondja, az a gyerek odamegy a kút széléhez, és két kézzel kihúzza a kútban levő gyereket. Ezután helyet cserélnek, és aki kihúzta társát, az ugrik a kútba. Egész addig folytatjuk a játékot, amíg mindenki sorra kerül. Aki már volt egyszer, azt ne mondják újra, figyeljenek, hogy mindenki sorra kerülhessen.
  18. A játék lezárása: Mivel a játékban az adott célcsoport életkori sajátosságainak figyelembevétele miatt nincs kiesés a játékból, így addig játsszuk, amíg a gyerekeknek kedve van, és mindenki sorra került, aki szeretett volna.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, és elmondom, hogy nagyon jól éreztem magam a játék során, megkérdezem, hogy nekik, hogy tetszett ez az új játék?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A későbbiekben lehet játszani úgy is, hogy nem csak 1-10 mondanak a gyerekek számokat, hanem 10 fölött is, fokozatosan.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel új játékról van szó, fokozatosan ismertetem a játékszabályokat. Először elpróbáljuk, hogy a gyerekek megértsék a játékot, bemutatom a játékot nekik. Segítek a számolásban a tapsolás alatt
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=0ByqtLG-Il9EvYm5leWRvam10YU0
  24. A Játékot lejegyezte: Finé Tatarek Zsuzsanna