í
- A játék neve, címe: Kútba estem!
- A játék pedagógiai célja: Mozgásos játék. matematikai tapasztalatszerzés, számolás gyakorlása
- A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét, hogy vigyázzanak egymásra, főleg, mikor társukat húzzák fel a „kútból”
- Résztvevők száma: 15-20
- Résztvevők életkora: 5+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: 1 db. hulla-hopp karika
- Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai eszközre
- Az előkészítés feladatai: Asztalok hátrébb tolása a csoportban, hogy nagyon játékteret teremtsünk. A szőnyegre helyezek egy hullahopp karikát, ami köré a gyerekek körbe állhatnak
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel közösen elpakolunk a csoportszobába helyet biztosítva a közös játékra. A gyerekekkel közösen elpakolunk a csoportszobába helyet biztosítva a közös játékra. A gyerekekkel közösen elpakolunk a csoportszobába helyet biztosítva a közös játékra.
- A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy egy nagyon izgalmas játékot találtam ki, és megkérdezem van-e kedvük velem játszani?
- A játék menete, játékszabályok: A gyerekek nagy körben helyezkedjenek el. Középre teszek egy hullahopp karikát a földre, ami a kutat jelképezi. Kiválasztunk egy gyereket, aki beleugrik a kútba (leguggol). A kút mélyéről kiállt, hogy: „kútba estem!” A többiek megkérdezik, hogy: „Hány méterre?” Itt egy számot kell mondania a kútba esett gyereknek 1-10-ig. A gyerekek annyiszor tapsolnak, ahányat mondott, majd utána megkérdezik, hogy: „ Ki húzzon ki?” Akinek a nevét mondja, az a gyerek odamegy a kút széléhez, és két kézzel kihúzza a kútban levő gyereket. Ezután helyet cserélnek, és aki kihúzta társát, az ugrik a kútba. Egész addig folytatjuk a játékot, amíg mindenki sorra kerül. Aki már volt egyszer, azt ne mondják újra, figyeljenek, hogy mindenki sorra kerülhessen.
- A játék lezárása: Mivel a játékban az adott célcsoport életkori sajátosságainak figyelembevétele miatt nincs kiesés a játékból, így addig játsszuk, amíg a gyerekeknek kedve van, és mindenki sorra került, aki szeretett volna.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, és elmondom, hogy nagyon jól éreztem magam a játék során, megkérdezem, hogy nekik, hogy tetszett ez az új játék?
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A későbbiekben lehet játszani úgy is, hogy nem csak 1-10 mondanak a gyerekek számokat, hanem 10 fölött is, fokozatosan.
- A játékvezető speciális feladatai: Mivel új játékról van szó, fokozatosan ismertetem a játékszabályokat. Először elpróbáljuk, hogy a gyerekek megértsék a játékot, bemutatom a játékot nekik. Segítek a számolásban a tapsolás alatt
- Egyéb/megjegyzés:
- A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.
google.com/open?id=0ByqtLG- Il9EvYm5leWRvam10YU0 - A Játékot lejegyezte: Finé Tatarek Zsuzsanna