JÁTÉKRA FEL!

Finczáné Marczin Tünde: Gomba, nudli, pizza

  1. A játék neve, címe: Gomba, nudli, pizza
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem-, koncentráció-, gondolkodás-, emlékezet-problémamegoldás-, fegyelem-, közösségi érzés fejlesztése, társas együttműködés, térbeli tájékozódó képesség, csoportos mozgás (ütközések elkerülése) fejlesztése, szabályok betartása, játékigény kielégítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: helyszín biztosítása, balesetveszélyes tárgyak eltávolítása a játszótérről
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: gumis játszószőnyeg, játék nevét formáló játékeszközök a babakonyhából, amit előzőleg készített pár gyermek (gomba sólisztgyurmából, nudli, pizza)
  12. Technikai igény: világítás a csoportba
  13. Az előkészítés feladatai: játéktér biztosítása: szőnyeg lerakása, asztalok, székek távolabbra tétele
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: gyerekekkel közösen szék, asztal pakolás, feltekert szőnyeg kihajtása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Volt egyszer egy királylány, akinek megtetszett három daliás ifjú a birodalomban. Az apja kihirdette, hogy amelyik legény meg tudja lányát hódítani a főztjével, ahhoz mehet hozzá a lánya. De a fiúk nem árulhatták el előre, hogy mit készítettek, csak mozdulatukkal-testbeszédjükkel jeleníthették meg. Így is lett. A fiúk sorba-sorba figurázták főztjüket magukkal. Egyik nudlit, másik gombát, harmadik pizzát készített. A királylány csak a nudlit jelképező dalia főztjét találta ki, így ahhoz a cingár legényhez ment feleségül. Nagy dínom-dánomot csaptak, az összes finomságot felszolgálták. Legyetek ti is a vendégeik! Balesetvédelmi szabályok ismertetése, szabályok elmondása pontosan, lényegretörően, minden új játéknál próbajátékot játszunk, itt is azt tettük.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szétszórt alakzatban futnak. „Gomba” vezényszóra leguggolnak, kezükkel fejük fölött kalapot formáznak – „pizza” vezényszóra hasonfekvésben, lábuk terpeszben, karok oldalsó középtartásban (minél jobban szétterpeszkedni, kifeküdni, mint a pizza) – „nudli” vezényszóra vigyázzállásba állnak. A vezényszavak mellett a figurákat fel is mutatom, ismerve a gyerekek zajszintjét.
  18. A játék lezárása: utolsó játéknál mikor tapsolok, mindenki az legyen a három közül, ami szeretne lenni
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: nagy élvezettel játszották, alkalmazkodtak a szabályokhoz, megdicsértem őket, s közös ropievés volt a csoportban
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Milyen ételt tudnánk még formázni? Adtam ötletnek a perecet, e szóra a gyerekek vegyenek fel tekeres pozíciót /pl. gömbölyített háttal oldalukon fekszenek/.
  21. A játékvezető speciális feladatai: hely, idő, eszközök biztosítása, ráhangolódás a játékra, balesetvédelmi szabályok ismertetése, próbajáték levezénylése, játék irányítása, szükség esetén instukciókkal ellátás /ne menj neki, kerüld ki társadat,elöre nézz..stb/.
  22. Egyéb/megjegyzés: vidáman és örömmel játszottunk. Izgalmasabbá tettem a játékot, hogy közben kérdéseket tettem fel, melléjük lépve: milyen pizza vagy? milyen nudli vagy? szereted a gombát? Én nem szeretem, akkor téged nem eszlek meg…
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Finczáné Marczin Tünde