JÁTÉKRA FEL!

Ferenczi Bernadett: Működik a Telepátia?

  1. A játék neve, címe: Működik a Telepátia?
  2. A játék pedagógiai célja: Ráhangolódás, egymásra figyelés, csapat- összekovácsolás. Az önkifejezés lehetőségein is elgondolkodnak a gyerekek, megismerik mások stílusát. Lelassulnak, elcsendesülnek és a csend hangjait is megfigyelhetik. A testüket, mozdulataikat folyamatosan kontrollálva kell mozogniuk.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: székeket érdemes körben elhelyezni, de nem kötelező
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: köralkotás, „főszereplők” kiválasztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki válasszon magának egy helyet. Amikor elhelyezkedtek, megkérjük őket, hogy csendben üljenek át máshová és közben figyeljék meg a hangokat, érzéseket, a levegő és a társaik mozgását. Ha átültek, picit elgondolkodhatnak egy rájuk jellemző mozdulaton, ami nem bántó, nem veszélyes, és lehetőleg egyedi.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport létszámától függően kiválasztunk 2-3 személyt a „telepatákat”, akik kiülnek és bekötjük a szemüket. A játékvezető kacsintással kiválasztja azokat, akik majd halkan odamennek és megérintik valahogy a telepatát. (egyedi módon, de vigyázva a másikra). A telepata az érintés alapján (és esetleg a mozgás hangjai alapján) megpróbálja kitalálni, ki ért hozzá. Ha nevet nem tud mondani, akkor is jellemezze a történteket. Halk, hangos volt a mozgása, nagy vagy alacsony az illető, az illata, bőre, lélegzete, érintés ereje alapján fiúra vagy lányra tippel stb.
  18. A játék lezárása: A telepata végül megnézheti ki ért hozzá. Ha eltalálta, akkor ő választhatja ki a következő telepatát, ha nem találta el, akkor az érintő játékos választ (saját maga is kiülhet).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A hangulattól függően 3-4 kör után összegezzük kinek mi volt izgalmas, mit vett észre? Ki miben érzi magát egyedinek (mitől felismerhető)? Nehéz-e csendben kommunikálni, mozogni? Hogyan lehetne segíteni a telepatát?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szembekötés helyett lehet becsületjátékot játszani és csak becsukják a szemüket a telepaták. Lehetőség van nagyobbaknál arra, hogy önként induljon el, aki gondolja, és hang nélkül egyezzen meg a csoport ebben.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az „energiadús” gyerekek szereplése előtt figyelmeztetni őket hogy biztonságos mozdulatra van szükség. A csoporttól függően a megbeszélésen milyen kérdéseket, szempontokat hoz fel.
  22. Egyéb/megjegyzés: Érdekes lehet kitérni arra is, hogy mi lehet az oka, ha valaki nem szeretne részt venni ebben a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ferenczi Bernadett