JÁTÉKRA FEL!

Ferenczei Éva: Etessük a madarakat

  1. A játék neve, címe: Etessük a madarakat
  2. A játék pedagógiai célja: Állatvédelem, felelősségtudat alakítása. Projekt téma feldolgozásának elősegítése játékos formában. Madárbarát óvodai program részeként.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: -Elegendő hely biztosítása, mivel a feladatot futással oldják meg, viszonylag kis helyen -Előzetesen felhívom a figyelmüket arra, hogy ügyesen kerülgessék egymást
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Tálak, tányérok, kukorica, karszalagok, 4 asztal
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Karszalagok elkészítése, játéktér berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Csapatalakításhoz a csapatkapitányok az 5 csapattagból 2 főt tetszőlegesen választanak ki.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előzetes séta felidézése: Hogyan juthatnak táplálékhoz a téli hidegben a madarak. Segítsünk nekik élelmet találni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A négy asztal funkciója: 1: Terülj, terülj asztalkám. Három különböző színű tál elhelyezése, bennük (a gyermekek életkorának megfelelő mennyiségben) 20 szem kukorica elhelyezése. 2: A piros csapat madáretetős asztala (piros tál szimbolizálja a madáretetőt) 3: A fehér csapat madáretetős asztala (fehér tál szimbolizálja a madáretetőt) 4: A sárga csapat madáretetős asztala (sárga tál szimbolizálja a madáretetőt) A csapatkapitányok kiválasztása után mindegyikük 2 főt választ a csapatába, akik felveszik a megfelelő színű karszalagot. Ebben az életkorban a csapatjátékokhoz szükségesnek tartom olyan kellék alkalmazását, amely jelzi a játék folyamán is, melyik csapathoz tartoznak. Kerettörténet: Az éhes kismadarak üresen találták a madáretetőket. Segítsünk nekik, hogy élelemhez jussanak. Feladat: A "terülj-terülj asztalkáról" átvinni a saját csapat madáretetőjébe a kukoricaszemeket. Szabály: csak egyesével szabad vinni a kukoricát, ügyelni kell arra, hogy kerüljék ki a másikat. Az a csapat nyer, akinek a "terülj-terülj asztalkám" tálkájából elsőnek kerül át az összes táplálék a madáretetőbe.
  18. A játék lezárása: Nyertes kihirdetése, a kukoricaszemek felhasználása sólisztgyurma figurák díszítéséhez.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden játékost dicséret illet, mert minden madáretető megtelik a játék végére. Legnagyobb dicséret azt a csapatot illeti, akiknek elsőként sikerült feltöltenie a csapat madáretetőjét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Több kukoricával -Udvari játék során -Bármilyen gyűjtögetős csapatjátékká továbbfejleszthető életkoruknak megfelelően.
  21. A játékvezető speciális feladatai: – A játékszabály érthető közvetítése – A választható 2 csapatjátékos kiválasztásával az esélyegyenlőség biztosítása -Baleset megelőzés szempontjából nyomatékkal felhívni a gyermekek figyelmét arra, hogy futás közben az ütközéseket elkerüljük.
  22. Egyéb/megjegyzés: Jól érezte magát mindenki a játékban. Mindenki sikerélményként könyvelte el a madáretetők feltöltését. A pedagógiai cél megvalósult.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ferenczei Éva