JÁTÉKRA FEL!

Ferenc József: Ki/Mi vagyok én?!

  1. A játék neve, címe: Ki/Mi vagyok én?!
  2. A játék pedagógiai célja: következtetés és memória fejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: zihertű, papír
  12. Technikai igény: nyomtató, amivel előre el kell készíteni a papírokat
  13. Az előkészítés feladatai: Játéktér határainak tisztázása a gyerekekkel
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: akik nem játszanak, vagy első körben nem akartak játszani, bevonhatók az előkészülésbe
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Megmutatjuk a gyerekeknek az előre elkészített papírokat, jelen esetben 1-től 10-ig rányomtaott számokkal. Majd a játékosok hátára kitűzzük őket ügyelve, hogy ne lássák egymásét és a sajátjukat sem. Majd a játék kezdete előtt még egyszer tisztázzuk a játéktér határait. A játék elkezdettével úgy kell, a játékosoknak a saját hátukat takarva a másokét pedig kifürkészve, a határokon belül mozgolódniuk, hogy a saját számukat kitalálják, ki következtessék. Aki úgy érzi kitalálta a játékvezetőnél jelentkezik és bemondja, ha helyes a válasz, akkor marad és így kialakul a végeredmény sorrendje is. Rossz válasz esetén visszamegy a többiekhez és újra próbálkozhat.
  18. A játék lezárása: a jelenlegi játékosok tűzik a következő csoport hátára a papírokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: számok helyett lehetnek betűk, vagy alakzatok, formák, színek, a lényeg hogy jól elkülöníthetőek legyen egymástól és sorozatot alkossanak, hogy lehessen következtetni, előny, ha a formákat, jeleket már ismerik, igy a bevezetőben gyorsan feltudják térképezni milyen jelek vannak.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ferenc József