JÁTÉKRA FEL!

Feke-Tóth Ildikó: Erős szél fúj….

  1. A játék neve, címe: Erős szél fúj….
  2. A játék pedagógiai célja: Nagymozgások – mozgáskoordináció, motoros képességek fejlesztése Téri tájékozódás fejlesztése Szabálykövetés Csapatépítés, csapatösszetartó erő fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Használt székek állapotának ellenőrzése. ütközések elkerülésére figyelemfelhívás. Tágas tér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A létszámnál eggyel kevesebb szék, jelen pillanatban 6 db. Szabadban való játék esetén a résztvevők számánál eggyel kevesebb kör a betonra, melyhez aszfaltkrétára van szükség, 1db.
  12. Technikai igény: Zárt térben történő játék esetében nappali világosságnak megfelelő fényerő szükséges.
  13. Az előkészítés feladatai: Elsőként a székek ellenőrzése, megfelelő számú biztosítása. a szabadtéri játék esetén a körök megrajzolása. A kör mérete kb. 40 cm-es sugarú legyen minimum.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A célcsoport képességeihez mérten a helyszín előkészítésében, székek, esetleg a körök megrajzolása irányítással.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlés, a feladatra ráhangolás, célok ismertetése. Gyerekek! –lassan forogva beszélünk- ma úgy futkorászunk néha, mintha erős szél fújna ránk. De különleges esetben lesz majd szélvihar is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek helyének megmutatása, én a kör közepén maradtam. Aki a kör közepén áll majd mint én, az az mondja majd annyiszor ahányszor akarja majd hogy erős szél fúj azokra akik…. például fülbevalót hordanak vagy nadrágban vannak vagy szemüveget viselnek, stb. Tehát valamilyen külső tulajdonságot kiválasztva. Amint ezt a tulajdonságot meghallják a széken ülők, azok akikre ez a tulajdonság vonatkozik annak fel kell pattannia és helyet cserélnie olyannal, akire szintén vonatkozik ez a tulajdonság. Ezt a helyzetet a középen állónak ki kell használni arra, hogy gyorsan valaki helyére leüljön., oda, ahonnan felálltak előtte. Akinek nem jut hely, az marad középen és ő csinálja a szélvihart. Visszacsatolás kérése: Eddig érthető? (Integrált csoport esetében ekkor már lehet egy próba). További fontos szabályok ismertetése: a székfoglalásnál szabály, hogy a melletted lévő székre nem ülhetsz át. A vszél akkora lesz, hogy biztosan el tudsz futni messzebbre is.. Mindezek ellenére van könnyítő szabály is. Amennyiben nem jut könnyen az eszedbe az erős szél fúj varázsszó után egy tulajdonság, egyszerűen használhatod a szélvihart Ez azt takarja, hogy mindenkinek fel kell pattannia a székről és helyet kell cserélnie egy társával. Igy a kör közepéről te is találhatsz helyet magadnak. Újabb visszacsatolás: érthető? Fel kell hívni a figyelmet az esetleges balesetveszélyre, ami véletlenszerű ütközésből állhat. Következhet egy próbajáték. Amennyiben meggyőződtünk arról, hogy mindenki érti a szabályokat indulhat a játék.
  18. A játék lezárása: A játékok után lényeges szakasz a játékélmények megemésztése, a következtetések összefoglalása és a tanulságok levonása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Sikeres a játék ha oldott légkör alakul ki és a tagok élvezettel, felszabadultan tevékenykednek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amennyiben a csoporttagok ismerik már egymást, lehet a játékot belső tulajdonságokkal is játszani. Valamint egyszerre külső és belső tulajdonságokkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Integrált csoport esetén érdemes a csoportvezetőnek is résztvenni a játékban.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Feke-Tóth Ildikó