JÁTÉKRA FEL!

Fejesné Menyhárt Erzsébet: Gyümölcssaláta ( székfoglaló)

  1. A játék neve, címe: Gyümölcssaláta ( székfoglaló)
  2. A játék pedagógiai célja: Reakció idő és figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek saját és társaik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Tanteremrendezés: padok széthúzása, székek körbe rendezése. A résztvevők számánál eggyel kevesebb székre van szükség.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmesélése: Ugye ti is segítetek otthon a saláták elkészítésében? Mi a kedvenc gyümölcsötök? (gyerekek több gyümölcsöt felsorolnak, ebből négyet kiválaszt a játékvezető) Minden gyerek kap egy gyümölcsnevet. ( Pl. alma, banán, ananász, narancs)
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek leülnek. Akinek nem jutott szék az a kör közepén áll. A játékvezető felsorolja, hogy milyen gyümölcsöket tesz bele a gyümölcssalátába. ( Pl. alma és banán) Azoknak a gyerekeknek, akik ezeket a gyümölcsneveket kapták, gyorsan helyet kell cserélniük. A kör közepén álló gyereknek le kell ülnie valamelyik ideiglenesen üres székre. A helycserék végére egy gyermek ülőhely nélkül marad, ő a kör közepére áll. Ezután újabb gyümölcsök kerülnek kijelölésre váltakozó számban (egy és négy között). Fő szabály: Egymást követő játékban egy játékos nem ülhet ugyanarra a székre!
  18. A játék lezárása: Mivel a játék nem kieséses rendszerű, ezért bármikor befejezhető. Játékvezető: „Ügyesek vagytok, sok gyümölcsöt ettetek, remélem jól laktatok.”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a gyerekeket: „Jutalmul elmegyünk az állatkertbe”. (átvezetés a következő játékba)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 8-10 játék után változtatható a kerettörténet. Pl. állatnevek kiválasztásával, számokkal is játszható,
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelmeztetni kell a gyerekeket arra, hogy vigyázzanak saját és társaik testi épségére
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fejesné Menyhárt Erzsébet