JÁTÉKRA FEL!

Fejérné Darab Krisztina: A legjobb falu

A játék neve, címe: A legjobb falu

A játék pedagógiai célja: A játék öröme, a felszabadultság megélése, egymás segítése,az öröm megélése a másik sikerét követően.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Távolítsunk el az útból olyan dolgokat, amelyben megbotolhatnak a játékosok!

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: 8-10 db. lufi, 2 db. harisnya, tábla a LEGJOBB FALU felirattal, 10-12 db. báb v.műanyag flakon, 2 db. szatyor

Technikai igény: Egy szék vagy asztal vagy egy rúd, amire ki lehet tenni a LEGJOBB FALU feliratot

Az előkészítés feladatai: A teremben területet felszabadítani, ahol szabadon mozoghatnak a játékosok, balesetmentesen.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat két csoportot alkotnak, vagy önként alakítják kedvük szerint, de lehet véletlenszerű is a csapat kialakítása. Két falu verseng majd A legjobb falu címért. Kerettörténet Az országban a legjobb falu pályázatot hirdették meg. Két csapat jelentkezett a kiírásra. Mindkét falunak az összes lakosa részt vett a versenyben azonban a feladat elvégzését csak egy kiválasztott oldhatja meg. A falu lakosai felvértezték a résztvevőt, mindennel, amit úgy gondoltak, hogy a feladat elvégzésében segíthet neki./ Így a falu lakosai jelképesen kaptak lufikat, amibe bele tehették mindazt /fel kell fújni a lufit/, ami segíthet a versenyzőnek. A tarisznya egy harisnya. A falu lakosai útnak indítják a versenyzőjüket a megtöltött tarisznyával /harisnyával/. Azonban az ellenséges falu lakosai is győzni szeretnének ezért akadályokat gördítenek az ellenséges játékosnak az útjába. A falu lakosai cölöpöket tesznek az útba, amit versenyzőnek el kell távolítani. Csak úgy tudja a célt elérni, ha a fejére tett harisnyával ellöki és összegyűjti ezeket a tárgyakat. Majd, ha mindet összegyűjtötte, akkor a legjobb falu címet felmutatva Ő viheti el a csapatának A LEGJOBB FALU címet.

A játék menete, játékszabályok:A csapatok feladata az, hogy kapott lufikat, fújják fel és tegyék harisnyába, erre a feladatra 2 perc áll rendelkezésükre. Majd a játékosoknak az ellenfél csapatának kell felépítenie az akadálypályát. Ezek lehetnek bóják, bábok, flakonok, stb. A harisnyát a csapatból választott egy főnek a fejére kell tenni, aki kap még egy szatyrot vagy zsákot a kezébe. A feladata az lesz, hogy a fején lévő lufik segítségével az akadályokat fel kell döntenie /a kezét nem használhatja/ és, amit sikerült feldönteni össze is kell szednie a szatyorba.

A játék lezárása: Az a csapat győz, amelyik csapat játékosa először ér a célba úgy, hogy összeszedte az akadályokat. Kerettörténet Nagy öröm volt a faluban, amikor A legjobb falu címmel haza érkezett a játékos. Gratuláltak neki és mindenki kezet akart vele fogni.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mire gondoltál, amikor a lufit fújtad, nagyra szeretted volna fújni, vagy minél többet felfújni és belerakni a harisnyába? Hogyan érezted magad a falu kiválasztottaként, mint játékos? Mit gondoltál az akadálypálya felállításakor?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szabad tér esetén lehet vízzel is tölteni a lufikat. A csapatok számát lehet bővíteni a létszámtól függően.

A játékvezető speciális feladatai: A játékban egy-egy csapatban ne legyen több játékos, mint 4-5 fő. A játékvezető ne adjon tanácsot a lufik felfújásával kapcsolatosan és az akadálypálya felállításakor. A játék végén a megbeszélésben fel lehet használni az elképzeléseiket. Mikor jártunk jobban, mivel veszíthetünk a játékon?

Egyéb/megjegyzés: Tanulsága a játéknak, amit szerettem volna nekik bemutatni, hogy sokszor jószándékból is talán többet és nem azt adjuk a másiknak, mint amire igazán szüksége van. És szívesen gördítünk akadályokat egymás elé, ha győzelem megszerzéséről van szó.

A játékot lejegyezte: Fejérné Darab Krisztina