A játék neve, címe: Akadálypálya apróknak
A játék pedagógiai célja: Koordináció fejlesztés, állóképesség, egyensúly, téri tájékozódó fejlesztés, ugróképesség fejlesztése, perifériás látás, motorikus, szenzomotoros képességek.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: A felszerelések megfelelőek legyenek, pontosan legyenek használva, folyamatos nyomon követés hogy a játék élményt adjon ne félelmet hanem bátorítsa az aprókat! Ha baleset is történik pozitívan kezelni hogy megtanulják a gyerekek mi is a lényege ezeknek a fejlesztő játékoknak.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: zsámolyok, hulla hopp karika, hernyó, lépegető, padok, billenő pad, bordásfal, szőnyegek.
Technikai igény: Halk zene ment végig a foglalkozás alatt de hallható volt mindvégig a játékok utasítása.
Az előkészítés feladatai: Tornaterem a pedagógus rendezte be az akadálypályát az apróknak, mire megérkeztek a tornaterembe már be volt készítve minden.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egymás kezét fogva vonulnak be a tornaterembe, énekelve, vonatozva játékosan megalapozva.
A játék megnyitása, nyitánya: „Képzeljétek el hogy ma csupa játékos feladatokat fogunk csinálni, lesz ugri-bugri, hernyócska, kúszó mászó, hegyen völgyön menő játék, ki mit szeret legjobban csinálni? Ki szeret ugrálni? ki szeretne hernyócska lenni?
A játék menete, játékszabályok:Az akadálypálya egy rendkívül érdekes, mozgásos feladatokból álló sorozat ami a kicsiknek nagyoknak egyaránt élményt okoz, fontos hogy pozitív élménnyel gazdagodjanak a gyerekek és ne féljenek a feladatoktól. Ezért játékosan vezessük végig a játékokat sok-sok dicsérettel és megfelelő odafigyeléssel, egymás iránt már ilyen pici korban tanulják meg a gyerekek hogy odafigyelünk egymásra és elkerüljük a baleseteket amilyen odafigyeléssel lehet, a pedagógus folyamatosan magyaráz, a gyerekek mellett van és odafigyel hogy megfelelő távolságot tartsanak a gyerekek egymástól miközben a feladatokat végzik.
A játék lezárása: ” És akkor mindenki álljon ahhoz a feladathoz amelyik a kedvence volt és megcsinálhatja még párszor csak azt a feladatot amelyiket legjobban szerette! A padon egymás mellett ülve ritmusfejlesztő gyakorlat tapsolással, amit a pedagógus tapsol azt vissza kell tapsolni, először csak a lányok utána csak a fiúk, majd együtt mindenki!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszacsatolással kommunikációban, mennyire ügyesek voltak, megkérdezni kinek melyik feladat volt a kedvence, illetve legközelebbi alkalommal milyen feladatokat szeretnének még!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az akadálypályát ha jó idő van meglehet csinálni szabadtéren is ezekkel a felszerelésekkel, nem teljesen zárt térhez kötött, lehet variálni labdás feladatokkal, kis nagy labda legyen, szlalom mozgásos feladatokkal is.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, egymás testi épségére való odafigyelés, motiváció felkeltése, együttműködő képesség fejlesztése.
Egyéb/megjegyzés: Ovis kiscsoportos gyerekek testnevelés órája volt heti 1x esedékes, ez 3-4,5 éves korosztály volt.
A játékot lejegyezte: Fehérné László Nóra Vivien