JÁTÉKRA FEL!

Fehér Norbert: Pókháló

  1. A játék neve, címe: Pókháló
  2. A játék pedagógiai célja: közösség építés
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy gombolyag fonal, minden résztvevő számára egy toll és öt üres cetli.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése, beszerzése, helyszín kialakítása (székek körbe rakása, asztal letakarítása)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a helyszín előkészítésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető –aki maga is részt vesz a játékban- a következő mondattal vezeti be a játékot: „Minden közösség egy hálózat, amit megerősít az, ha többet tudunk meg a másikról. A mai alkalommal ennek a közösségnek a hálózatát szeretném, ha megerősítenénk, azáltal, hogy jobban megismerjük a másikat és magunkat is.”
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos kap öt darab üres cetlit (kb. 5*10 cm nagyságút) és egy tollat. Minden cetlire felír egy kérdést, ami lehet személyesebb, gondolatokra/érzésekre kérdező, egy témáról való véleménykifejtés stb. Ha készen vannak a játékosok, akkor mindenki odaadja a játékvezetőnek a lapokat, aki összekeveri, és az asztal közepére (több játékos esetén maga elé) teszi, úgy hogy a lapok kérdést tartalmazó oldala lefelé nézzen. Ezt követően a kezébe veszi a gombolyagot és véletlenszerűen odadobja a körben valakinek. Miután az illető elkapta, bal kezére felcsavarja a fonalat néhányszor, majd a gombolyagot félre teszi. A játékvezető felolvassa a legfelső lapon lévő kérdést. Az illető válaszol. Majd tovább dobja a gombolyagot valakinek, aki szintén kap egy kérdést. Így folytatják a játékosok egészen addig, amíg elfogynak a kérdések. Fontos szabály, hogy csak az a játékos beszélhet, aki a kérdést kapta, illetve ha kellemetlen vagy túl nehéz a kérdés, akkor lehet passzolni. A játék végére egy pókháló szerű alakzatot alkotnak a játékosok.
  18. A játék lezárása: A pókhálót visszafejtik a játékosok oly módon, hogy visszadobják a gombolyagot a megelőző játékosnak, és feltekerik a fonalat (kíván némi kézügyességet).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amikor már az utolsó dobása van az adott játékosnak, elmondja, hogy mi volt a legérdekesebb számára ebben a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Ha a csoport tagjai jobban ismerik egymást, akkor lehet úgy is játszani, hogy előre húz vagy kap egy kérdést a soron következő játékos és a kérdés ismeretében dobja oda valakinek a gombolyagot, hogy válaszoljon az adott kérdésre. – Lehet úgy is játszani, hogy a kör közepe felé fordított karosszékekre csavarják a fonalat, ebben az esetben nem csak kérdések, hanem vicces, mozgásos feladatok is szerepelhetnek a lapokon. Ez esetben viszont más jelleget ölt a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a játékvezető moderálja a játékot, és az esetleges kellemetlen helyzeteket kezelje, például egy kellemetlen kérdés esetén védje a játékosok méltóságát.
  22. Egyéb/megjegyzés: 10 fő felett érdemesebb lecsökkenteni a kérdések számát háromra, azért, hogy ne váljon túl hosszadalmassá a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Fehér Norbert