JÁTÉKRA FEL!

Fehér Krisztina Kinga: „Be …. ! Be a cat!, Be a dog! Be an apple!” Légy egy macska! stb.

  1. A játék neve, címe: „Be …. ! Be a cat!, Be a dog! Be an apple!” Légy egy macska! stb.
  2. A játék pedagógiai célja: Bemelegítés, ráhangolódás az órára, kellemes légkör kialakítása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Padok, székek elrakása, a játékhoz szükséges tér kialakítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés, székek, padok félretolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen rendezzük át a termet a tanulókkal.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertettem tanulóimmal, hogy az óra elejét játékkal kezdjük.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. A kör közepén áll a „játékvezető” (egy tanuló). Azt mondja, hogy „Be a snake!”. A körben állóknak el kell mutogatni, játszani az elhangzott utasítást. Aki a leghamarabb vagy a legjobban mutatja a mozdulatot (a játékvezető dönti el), az áll be a körbe és irányítja tovább a játékot. „Be a/an …..! (shark, mouse, cat, dog, tree, boat, horse, house).
  18. A játék lezárása: A játék célja nem a kiesés volt, hanem, hogy minél tovább játsszuk, minél több utasítás, szó – szókapcsolat hangozzon el, ezzel gyakorolva a hallás utáni megértést és az azonnali lekövetést. Ezért a hibázásnak, tévesztésnek nem volt következménye, a játék élményéért, valamint a szókincs gyakorlásáért játszottuk a játékot, körülbelül 10 perc után én rekesztettem be a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a játékosokat, megköszöntem, hogy mindenki aktívan részt vett a játékban. Fegyelmezetten figyelték a játékosok a játékvezető utasításait, egyszer sem vonták kérdőre, hogy a játékvezető kit és miért választott. A tanulók felszabadultan érezték magukat, még a bátortalanabbak, nyelvi nehézséggel küzdők is szívesen megnyíltak, mivel nem egyedül, felállva kellett számot adni tudásukról, hanem oldott, játékos módón tehették ezt meg, észrevétlenül gyakorolva az angolnyelvet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az utasítás adásakor már nem csak szavakat, hanem szókapcsolatokat kell a játékvezetőknek kitalálniuk. pl. „Be a scary ghost!, Be a hungry lion! Be a happy bird!….”
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először volt egy-két próbajáték, amit én vezettem le, majd választottam egy játékvezetőt és élesben elkezdődhetett a játék. Figyeltem a fizikai állapotukra, nehogy a nagy mutogatásban bármiféle baleset legyen.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tanulóim felszabadultan, oldottan érezték magukat, követelve, hogy máskor is játszunk ilyet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fehér Krisztina Kinga