JÁTÉKRA FEL!

Farkasné Simon Éva: Madár-ház-fogó

  1. A játék neve, címe: Madár-ház-fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgásigény kielégítése A csoport kohéziójának erősítése Mindenkivel lehet jót játszani!
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyors helyváltoztatás miatt ütközések, elcsúszások lehetnek, a játék hevében erre figyeljenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: KERETTÖRTÉNET: Télen, a nálunk telelő kis madarak alig találnak eleséget, szívesen repülnek be egy-egy magokkal megrakott etetőbe, madár házikóba. A játékunkban egyszerre leszünk eleséget kereső madárkák és madáretetők. De az eleségért versenyt is fogunk futni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék egy fogócska. A gyerekek egymással szemben párba állnak, madárházikót alkotnak úgy, hogy a kezüket rézsút magas tartásba emelve, tenyerüket egymásnak támasztják. Az egyik pár nem házat tart, hanem az egyik tagja a menekülő madár, a másik tagja az üldöző madár lesz / ha páratlanul vannak, én is beállok, vagy a pár nélküli lesz a játék figyelő/. Jelre indul a fogócska. Ha az üldöző elfogja -MEGÉRINTI!- a menekülőt, szerepet cserélnek. A menekülő madárka, igyekszik bebújni az egyik házikóba, ott a szemben állóval házikót tart , aki pedig mögéje kerül, az lesz az új menekülő madárka. A játék területét kijelöljük, aki azon kívülre megy, az üldözővé váli, vagy kiállítjuk. -Akkor lesz mindenki számára izgalmas a játék, ha gyakran cserélődnek a szerepek és nem válogattok a házikók között! -A menekülő madarat lehet hívogatni is a házikódba. -Kergetőzés közben ügyeljetek, hogy el ne csússzatok, egymásnak ne ütközzetek!
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszhatjuk, amíg az időnk és a gyerekek kedve el nem fogy.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azokat akik figyeltek arra, hogy minden pár belekerüljön a játékba, gyorsan találtak új házikót maguknak és nemcsak a népszerű gyerekeket választották. Azokat is dicséret illeti, akik gyorsan felismerték a helyzetváltozást, és nem kerültek üldöző szerepkörbe.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Amíg a játékba bele nem jönnek, segítek a szerepváltozásnál, hogy mi az új szerepnek megfelelő reakció.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkasné Simon Éva