- A játék neve, címe: KI vagyok én?
- A játék pedagógiai célja: Gondolkodás, kérdésfeltevés fejlesztése
- A játék jellege: Kommunikációs
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
- Résztvevők száma: 8-14
- Résztvevők életkora: 7+
- Játékidő: 15+
- Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: Színes papírcédulák, ceruza vagy toll.
- Technikai igény: Iskolapad vagy asztal.
- Az előkészítés feladatai: A termet úgy rendezzük be, hogy egy körben kényelmesen elférjenek a gyerekek. Iskolapad vagy asztal legyen a közelben, ahol írni tudnak a gyerekek.
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei:
- A játék megnyitása, nyitánya: Az asztalon vagy padon már ott kell lennie annyi színes papírcédulának, ahány gyerek játszik. – Most vadállatokká fogtok változni, akik Afrikában vagy az őserdőben élnek!
- A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a berendezett teremben körben állnak. Mindenki húz az asztalról egy papírcédulát, amelyre a gyerekek felírják a kitalált afrikai vagy őserdei állat nevét, természetesen nem mutatják meg másnak, mit írtak fel a cédulára. – Afrikai vagy őserdei vadállatokká változtatok, akik eltévedtek egy sűrű őserdőben. – Nem találjátok a hazafelé vezető utat és időközben rátok is esteledett. – Így míg várakoztok, hogy felkeljen a nap és kitaláljatok az őserdőből, észre veszitek, hogy nem is ismeritek egymást. – Mivel sokan vagytok az ismerkedést, úgy tudjátok kivitelezni, hogy párban álltok és így kérdezgetitek egymást. – Olyan kérdéseket tegyetek fel, amivel segítitek az ismerkedést! – Ha mindkét fél kitalálta, hogy kiről van szó, akkor ismerkedjetek meg a többi állattal is! A játék addig tart míg mindenki megismerkedik a másikkal.
- A játék lezárása: Mire mindenki megismeri a másikat a nap is felkel, így mindenki hazatalál. A játék addig tart míg mindenki megismerkedik egymással.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsérem. Kérdéseket teszek fel. – Hogy éreztétek magatokat a játék során? – Milyen tapasztalatokra tettetek szert a játék közben? – Változtatnátok-e valamit a történeten
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
- A játékvezető speciális feladatai:
- Egyéb/megjegyzés:
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
A Játékot lejegyezte: Farkasné Magyari Erika, (magyari71@gmail.com)