JÁTÉKRA FEL!

Farkasné Magyari Erika: KI vagyok én?

  1. A játék neve, címe: KI vagyok én?
  2. A játék pedagógiai célja: Gondolkodás, kérdésfeltevés fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Színes papírcédulák, ceruza vagy toll.
  12. Technikai igény: Iskolapad vagy asztal.
  13. Az előkészítés feladatai: A termet úgy rendezzük be, hogy egy körben kényelmesen elférjenek a gyerekek. Iskolapad vagy asztal legyen a közelben, ahol írni tudnak a gyerekek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az asztalon vagy padon már ott kell lennie annyi színes papírcédulának, ahány gyerek játszik. – Most vadállatokká fogtok változni, akik Afrikában vagy az őserdőben élnek!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a berendezett teremben körben állnak. Mindenki húz az asztalról egy papírcédulát, amelyre a gyerekek felírják a kitalált afrikai vagy őserdei állat nevét, természetesen nem mutatják meg másnak, mit írtak fel a cédulára. – Afrikai vagy őserdei vadállatokká változtatok, akik eltévedtek egy sűrű őserdőben. – Nem találjátok a hazafelé vezető utat és időközben rátok is esteledett. – Így míg várakoztok, hogy felkeljen a nap és kitaláljatok az őserdőből, észre veszitek, hogy nem is ismeritek egymást. – Mivel sokan vagytok az ismerkedést, úgy tudjátok kivitelezni, hogy párban álltok és így kérdezgetitek egymást. – Olyan kérdéseket tegyetek fel, amivel segítitek az ismerkedést! – Ha mindkét fél kitalálta, hogy kiről van szó, akkor ismerkedjetek meg a többi állattal is! A játék addig tart míg mindenki megismerkedik a másikkal.
  18. A játék lezárása: Mire mindenki megismeri a másikat a nap is felkel, így mindenki hazatalál. A játék addig tart míg mindenki megismerkedik egymással.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsérem. Kérdéseket teszek fel. – Hogy éreztétek magatokat a játék során? – Milyen tapasztalatokra tettetek szert a játék közben? – Változtatnátok-e valamit a történeten
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 

A Játékot lejegyezte: Farkasné Magyari Erika, (magyari71@gmail.com)