JÁTÉKRA FEL!

Farkas Orsolya Anna: Nemzetes

  1. A játék neve, címe: Nemzetes
  2. A játék pedagógiai célja: A játékkal a célom, hogy a gyermekekben az egészséges versenyszellemet fokozzam.szeretném elérni, hogy jól tudjanak mindezek ellenére együttműködni, koncentráció képességük fejlődjön, gyorsan reagáljanak, figyeljenek egymásra, ezáltal fejlődjön az ügyességük.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét arra, hogy aki a dobó lesz, ne dobjon fejre és ne erőből célozzon. A menekülő gyerekek figyeljenek egymásra. Ha valaki kiesik a játékból akkor őt nem nevetjük ki.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db labda
  12. Technikai igény: különösebb speciális technikai kellékre nincsen szükség, de a kieső gyermekek számára praktikusabb ha székekre ülnek le nem a földre.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremben játszottunk, így friss levegőt biztosítottam a játék megkezdése előtt az ablak kinyitásával. Átrendeztük a termet a gyermekekkel együtt, asztalokat hátrébb toljuk, hogy megfelelő helyünk legyen. Ha van olyan gyermek akinek nem biztonságos a cipője(kilép) átcseréltetem a tornacipőjére, biztonságos legyen, levetjük a vastag pulóvereket. Megkértem egy gyermeket, hogy hozzon ide egy labdát a tornateremből.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetes beszélgetéssel az állatokról, képek nézegetésével hoztam meg a kedvet a játékhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kiválasztjuk ki milyen állat lesz. Nekünk gördülékenyebben ment, hogy én adtam a gyerekeknek állatnevet. Elismételtük, majd visszamondták a gyerekek, hogy mindenki megjegyezte-e, emlékszik-e rá. Mi előtte játszottunk egy olyan játékot, hogy eleséget gyűjtöttek a gyerekek(állatok) gyorsaságra törekedtünk és az az állat szaladt eleségért akinek a nevét mondtam. Kerettörténetem elmesélésével hozom meg a kedvet a játékhoz. „Kedves gyerekek! Játsszuk azt, hogy ma én leszek az erdő tündére, aki nagyon magányos a palotájában. Ti pedig állatok lesztek. Azért érkeztem ide az erdőbe közétek, hogy valamelyikőtöket elvigyem magammal és játszópajtásom legyen.”
  17. A játék menete, játékszabályok: „Képzeljük azt,hogy az állatok egy kör alakú tónál játszanak. Álljatok körbe a tóhoz ami most a 2 szőnyeg lesz. A két szőnyeg közé ami jelenleg a tó közepe tettem egy labdát. Amikor én az erdő tündére kiválasztok egy állatot és azt mondom, hogy „legyen az a híres nevezetes oroszlán” akkor ő egy képzeletbeli hídon keresztül oda tud szaladni a labdához a tó közepébe úgy, hogy közben a többi állat gyorsan elszalad, amilyen messzire tudnak, hogy ne bírja kidobni őket a kiválasztott állat. Ha jelen esetben az oroszlán kidob valakit akkor az az állat kiesett a játékból és leülhet az oldalt letett székekre. Ha nem sikerül senkit eltalálnia a labdával, akkor a dobó állat esik ki a játékból. A játékot addig játsszuk amíg egy állat marad a végére a legügyesebb és a leggyorsabb. Ő lesz a győztes és velem jön a palotámba játszópajtásomként. Kérlek titeket arra, hogy figyeljetek egymásra lehetőleg egy irányba próbáljatok meg futni nehogy összeütközzetek. A kiválasztott állat legyen gyors, de figyeljen arra, hogy ne erősen dobjon és ne fejre célozzon.
  18. A játék lezárása: A célom a versenyhelyzet fokozása volt így akit eltaláltak kiesik a játékból. A dobók közül pedig aki nem tudott eltalálni senkit az hibázott így akkor ő esik ki a játékból. A legügyesebb megnyeri a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdícsértem megköszöntem nekik a munkájukat, hiszen ügyesen végrehajtották a feladatot. Kérésemre elmesélték mi tetszett benne a legjobban. Sokan azt válaszolták, hogy az amikor ők dobhattak. Valamelyik gyereknek a mese tetszett, amit melléje elmondtam. Van akinek az, hogy gyorsan kellett dobni….stb
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: játszanám úgy a játékot, hogy nem esnek ki a játékosok. Egy táblára kis korongokat gyűjtenénk ha valaki hibázik. Az előre elkészített jelük mellé tennénk. Akinek kigyűlik 3 az kiesik a játékból. Másik lehetőség szerintem ha a dobó játékos mondja a következő állat nevét és nem én.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan ismertetem a szabályokat. Először is mindenki gyakorolja mondja el többször milyen állat lesz. Következőleg az állat mondásával gyorsan kapja fel a labdát. Ha ez sikerült szaladjanak széjjel. Folyamatosan figyelek a testi- lelki egészségre. pl cipőből ha kilépett a gyerek megállítom a játékot, vagy túl gyorsan szalad valaki és nem veszi észre az előtte állót, mert hátrafelé tekinget megállítom a játékot, ha kinevetnek valakit, mert kiesett a játékból megbeszéljük.stb..
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék kérték játsszuk el még egyszer. A héten kipróbáltam nagyobb gyereklétszámmal is, ami több szervezést és időt jelentett. A terem adta kötöttségek miatt nagyobb létszámú csoporttal inkább kint az udvaron játszanám.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Orsolya Anna, (ruisz33@gmail.com)