JÁTÉKRA FEL!

Farkas Kinga: KI A „CSOKIMAJSZOLÓ”?? Charlie NYOMOZ!

  1. A játék neve, címe: KI A „CSOKIMAJSZOLÓ”?? Charlie NYOMOZ!
  2. A játék pedagógiai célja: – Meglévő Tudás átismétlése Környezetóra-Külső, belső tulajdonságok – együttműködésre nevelés -szórakozás-játék öröme, – kommunikáció-egymás meghallgatása, -jó kérdések feltevése- mindenki fel tudjon tenni minimum 5 külső és belső tulajdonságot -csapatépítés -saját tapasztalatszerzés -alaposan megfigyelés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: FEL KELL HÍVNI A GYEREKEK FIGYELMÉT OLYAN TULAJDONSÁGOKAT KÉRDEZZENEK AMIVEL NEM TUDJÁK A TÁRSUKAT MEGBÁNTANI!!!!! Ne hintázzanak a székkel!
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A Játékhoz eggyel kevesebb székre lesz szükség mint amennyien a csoportban vannak .Kényelmesebben játszhatják, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: : Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben ülve kényelmesen tudjatok játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: székek elrendezésében segíthetnek a gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki helyet foglal és elmondjuk a játékszabályokat. Kerettörténet: Ti most Charly és csokigyár című mesefilm szereplői lesztek. Aki nem ismerné a mesét elmondom: A csokigyár, amelyről a szegény családban élő Charlie álmodik, borzasztóan titokzatos. Tizenöt éve senki nem látott egyetlen munkást se bemenni, se kijönni, nem látták a csokoládégyáros Willy Wonkát, csak az irtózatos mennyiségű csoki áramlik ki a gyárból. Azután fantasztikus hír röppen világgá: Willy Wonka bejelenti, hogy kinyitja gyára kapuit az pár szerencsés nyertes előtt aki egy-egy aranyjegyet talál csokoládéja csomagolópapírjában. Charlie is a kevés kiválasztott közé kerül. Találkoznak a titokzatos férfival ahol kéri Charliet hogy segítsen neki kinyomozni ki a csokimajszoló aki folyamatosan több kilónyi édességet tud megenni, kié a felelősség a sok veszteségért. A csapatból lesz 1 fő -aki nyomozni fog vagyis Charly a nyomozó 1- csokievő –akit kiválasztatok -aki folyamatosan dézsmálja az édességeket többiek pedig lesznek a gyárban dolgozó kis emberkék az Umpalumpák
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A játékvezető pedig a körön kívül helyezkedik el és irányítja a játékot, úgy, hogy rámutat egy játékosra akit kiküldenek a teremből. Ő lesz a Charlie nyomozó !(ha szabadban játsszuk, akkor 5m- re elküldjük, és megkérjük,hogy háttal álljon nekünk.) Miután kiment a teremből a játékvezető ismételten kigondol egy játékost, akire rámutat, Ő lesz a „csokimajszoló” – aki mindig titokban megdézsmálja az iskola édességrészlegét. Őt alaposan meg kell néznie a többi játékosnak(„Umpalumpáknak”)- ő addig beállhat a kör közepére hogy mindenki jól lássa, ruházat….külső megjelenés. 1percig alaposan nézhetik megfigyelhetik (A játék közben nem nézhetnek rá erre a játékosra mert akkor hamar rájönne a nyomozó. Inkább próbáljuk megtréfálni, hogy mindenki másik gyerkőcöt néz.) Miután ez megtörtént, behívják a  „Charlie nyomozót”- aki beáll a kör közepére , és kérdéseket kell feltennie amikkel ki kell deríteni ki is a csokimajszoló? 1.változat Bemelegítés külső tulajdonságú kérdéseket kell feltennie. a többiek pedig igennel és nemmel válaszolhatnak Pl. Fiú?–igen barna hajú?–nem fehér inges? nem szemüveges?–igen…stb a.) addig kérdezhet amíg ki nem találják a többiek b.) 5 kérdést tehet fel és ki kell találnia Ha kinyomozta a tettest akkor választ maga helyett egy másik játékost, aki szintén nyomozó lesz!(magát nem választhatja) Aki a csokimajszoló volt ő pedig maga helyett választ egy másik csokimajszolót!(magát is választhatja) 2. változat Nehezítés Ezt azoknál a csoportoknál lehet játszani, ahol már nagyon jól ismeri a csapat egymást. belső tulajdonságú kérdéseket kell feltennie a nyomozónak. a többiek pedig igennel és nemmel válaszolhatnak szorgalmas? lusta? kreatív? félénk?……stb FEL KELL HÍVNI A GYEREKEK FIGYELMÉT OLYAN TULAJDONSÁGOKAT KÉRDEZZENEK AMIVEL NEM TUDJÁK A TÁRSUKAT MEGBÁNTANI!!!!!
  18. A játék lezárása: Ha a cél az egymásra odafigyelés akkor nem javasolom, hogy kiesésre játszatok. Ebből a játékból senki nem tud kiesni. Aki nem találta ki a kijelölt személyt ő akár zálogot adhat. Addig játszd velük a játékot amíg a gyereke jól érzik magukat, illetve mindenki legalább 1* szerepeljen. külső körülmények hatásait figyelembe véve Te vethetsz véget a játéknak. A játék végén a beszedett zálogokat kiváltatjuk érdekes feladatokkal.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle( milyen új tulajdonságot tudtak meg a társaikról)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 2. változat Nehezítés Ezt azoknál a csoportoknál lehet játszani, ahol már nagyon jól ismeri a csapat egymást. belső tulajdonságú kérdéseket kell feltennie a nyomozónak. a többiek pedig igennel és nemmel válaszolhatnaknak szorgalmas? lusta? kreatív? félénk?……stb FEL KELL HÍVNI A GYEREKEK FIGYELMÉT OLYAN TULAJDONSÁGOKAT KÉRDEZZENEK AMIVEL NEM TUDJÁK A TÁRSUKAT MEGBÁNTANI!!!!!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetned a játékot. Folyamatosan figyelned kell a játékosok lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Játékvezetésem során nagyon jól éreztem magam. Gyerekekkel együtt jól szórakoztunk. Nem szabtam időkorlátot, a célom az volt, hogy hogy mindenki legalább 1*egy szerepkört betölthessen A kerettörténetem nagyon jól sikerült-sokkal motiváltabbak lettek a történet hallatán. A helyszín tökéletes volt, jól hallották egymást, tudott a nyomozó mozogni. tapasztalatom az volt, hogy az elején többször „elárulták” a társukat azzal hogy figyelték a külső tulajdonságait. (Pedig megbeszéltük az elején hogy ne tegyék) 4. embernél már nagyon jól ment. Mi most zálogot nem adtunk. Így is teljesen élvezhető volt a játék. A végén egy hatalmas tapssal jutalmaztuk egymást
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Kinga