JÁTÉKRA FEL!

Farkas Irén Katalin: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: Fejlesztési területek: figyelem, emlékezet, gondolkodás, szabálytudat, szocializáció, kommunikáció, önuralom, monotónia tűrés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszobában a hely biztosítása eszközök biztosítása (plüss, körkötél, babzsákok) játék megkezdése előtt a balesetveszélyre felhívom a gyermekek figyelmét. Megfelelő játéktér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüss figura, színes babzsákok (párosan azonos színű), körkötél.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése, elhelyezése. Ha teremben játszódik, akkor a megfelelő hely biztosítása, berendezések elpakolásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítségkérés a gyerekektől a plüss kiválasztásánál, babzsákok és a kötél elhelyezésénél.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az üveghegyen túl él egy kis manó.Nagyon szeret sétálni és versenyt futni. Futva eljutott az Óperenciás Tengerig, no meg az Üveghegy csúcsáig. Most elfutott hozzátok a Margaréta csoportba, hogy a leggyorsabb gazdát megtalálja.
  17. A játék menete, játékszabályok: A mesezsákból előveszek a gyerekek számára egy kedves plüssfigurát és a „Ki játszik ilyet?” dalocskával játszani hívom az érdeklődő gyermekeket. A körkötélből köralakot formálva, 12 babzsákot helyezek el a kötél szélénél. 2-2 babzsák azonos színű, melyek egymással szemben helyezkednek el. A gyermekek maguk választanak helyet a babzsákra állva, a zsákok színét megjegyzik. A plüssfigurát a kör közepére helyezem, majd megbeszéljük a játék menetét. A plüssmanó gyors gazdát keres. Az a pajtás léphet be a manóért a körbe, akinek a babzsák színét mondom: pl: kapja el a manót az, akinek piros színű babzsákja van. Mivel kettő gyermeknek van azonos színű babzsákja kettőjük közül a leghamarabb felkapó lesz a gyors gazda. Amikor minden szín sorra került, a gyerekek egymás után kipróbálhatták a játékvezetést. Vagyis mindig egy gyermek (a gyors gazda) mondja, hogy melyik szín kapja el a plüssmanót
  18. A játék lezárása: A manócska megsimogatja egyenként a résztvevők arcát, és elénekeljük a Kicsi vagyok én dalocskát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, mert gyorsak voltak és mindenki igyekezett gazda lenni, de legfőképpen, hogy egymásra vigyáztak és, hogy igyekezett mindenki a játékszabályt betartani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Igyekezni kell, hogy lehetőleg minden kisgyermeknek legyen lehetősége gyors gazdának lenni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoportomba járó gyerekek nagyon érdeklődőek, azonnal vállalkoztak a játékra. Hamar megjegyezték a játék menetét, és türelmesen várták, hogy játékvezetőként sorra kerüljenek. A játék során nem volt konfliktus abból kifolyólag, hogy ki volt a gyorsabb. A vezéregyéniségek is elfogadták, ha nem ők kapták el először a plüssmanót. Ez a játék egy nagyon önfeledt, vidám hangulatban játszódott.,
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkas Irén Katalin, (fkati68@citromail.hu)