JÁTÉKRA FEL!

Farkas Attiláné Edit: Keressük…

  • A játék neve, címe: Keressük….
  • A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik neveit, hiszen egész héten együtt lesznek.
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Amikor megérintik a keresett játékost, csak finoman nyúljanak hozzá, ne is nyomják agyon, ne is szorítsák meg!
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: nincs
  • Technikai igény: nincs
  • Az előkészítés feladatai: mindent el kell pakolni, ami útban lehet köralakítás közben, játék közben
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítenek elpakolni
  • A játék megnyitása, nyitánya: Minden körben álló még egyszer elmondja a nevét vagy becenevét. a játék előtt már volt bemelegítő játék, így oldottabb volt a hangulat (Fogj padlót!)Játszottunk ismerkedő játékokat is.(pl.Dől a seprű)
  • A játék menete, játékszabályok: A csoport sétálgat a teremben. A játékvezető elmondja a címszót, és néven szólít egy játékost. A csoport többi tagja azonnal kapcsolatot teremt az érintettel, például megfogják a kezét, vállát, hátát vagy a fejét. A további változatban már a tulajdonságok alapján kerestük a játékosokat. a)kerettörténet:Egy elvarázsolt erdőben járunk, ahol időnként eltűnik egy-két ember. Segítsetek megkeresni! Ehhez tudni kell a nevüket is,remélem, az előző játékok során megjegyeztétek. b)A Mérgezett tágy játék(Mérgezett tárgy:Zene szól, körben ülünk és egy tárgyat, kabalát adunk tovább. Akinél a zene megáll, az elmondja a nevét és egy fontos dolgot magáról.) során hallottátok társaitoknak a nevét és egy-egy fontos dolgot is róluk. Most már úgy keressük meg az eltűnt gyerekeket, hogy én ezt a fontos dolgot fogom mondani.(Amerikában született, középiskolában tanul, gitáron játszik…)
  • A játék lezárása: Tempó fokozása az utolsó játéknál:egyre gyorsabb tempóban hangzik el a név, egyre gyorsabban kell megtalálni.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret a játékosok részére:mindenkit megtaláltak. Ez azért jó, mert a heti programok során senkit nem fognak elveszíteni.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb létszámú csoportnál több nevet is lehet mondani, így gyors egymásutánban kell megérinteni. koncentrációs feladatnak is át lehet alakítani: mindenki választ magának egy tárgy vagy állat… nevet, és a játék folyamán azt keressük.
  • A játékvezető speciális feladatai: Neki is meg kell tanulni a neveket, érdemes tájékozódni előtte a játékosokról.
  • Egyéb/megjegyzés: A máltai játszótéren szerevezett napközis tábor első napján vezettem, amikor ismerkedtek egymással a napközisek. A táborban 15 résztvevő volt,a munkát segítik az önkéntesek, én magam is önkéntesként vállalom minden tábor első napján az ismerkedő és közösségépítő játékok vezetését. Ezt a játékot nagyon szerették , segítette a névtanulást, egymás megismerését. A játékot átalakítottam, a feltételekhez igazítottam, az eredetiben nincs b variáció pl.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1043109822451098&set=ms.c.eJxFktmRBDEIQzPaMpcx~_Se2NpoWX1P1RkgytCw3WXVUPd7vnwAsizwPfUD2U8j2D9yZ9~;~;RGWlF5ge2PA8PKjwa7EnJTlmboACYIuix2EO1bsbNpqk1WMbYLibC2ECPPaDeSJ5pugCmB0zdplgDy9lHmxaBCooFATyUHlpdLGRAexy~_xeAh9LDskelhOIPPSK~;Qk9Vvp97HvBaPKyqijy3KM2x4~_J4V9khSkd4KKwL0mEPlxggPdQwjA7Ax5cYOzhAEhUMpq1e2whlbhY~;ut0JZK6CQfyL3jv4~-.bps.a.1043109019117845.1073741878.100002562708695&type=3&theater
  • A Játékot lejegyezte: Farkas Attiláné Edit