JÁTÉKRA FEL!

FARKAS ANDREA: TITKOSÜGYNÖKÖK SZÁMHÁBORÚJA

 

  • A játék neve, címe: TITKOSÜGYNÖKÖK SZÁMHÁBORÚJA
  • A játék pedagógiai célja: PÁRATLAN, PÁROS ÉS RÓMAI SZÁMOK GYAKORLÁSA 20-AS SZÁMKÖRBEN
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: SZÁMKÁRTYÁK
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: SZÁMKÁRTYÁK ELKÉSZÍTÉSE AMENNYIBEN AZ OSZTÁLYTEREMBEN JÁTSZUK, A PADOKAT FÉLRE KELL HÚZNI. (MI MOST A FOLYOSÓN JÁTSZOTTUNK, TEHÁT NEM KELLETT PAKOLNUNK.)
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: PL. SZÁMKÁRTYÁKAT ÖNÁLLÓAN IS ELKÉSZÍTHETIK A GYEREKEK.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A TITKÖSÜGYNÖKÖK MOST SZÁMOKKAL HÁBORÚZNAK. A PÁRATLAN ÜGYNÖKÖKET LEGYŐZIK A PÁROS ÜGYNÖKÖK, A PÁROSAKAT LEGYŐZIK A RÓMAI ÜGYNÖKÖK, A RÓMAIAKAT PEDIG A PÁRATLAN ÜGYNÖKÖK. AKIT LEGYŐZNEK, AZOKAT A GYŐZTES ÜGYNÖK BESZERVEZI A CSAPATÁBA, ÉS AZOKNAK KÖVETNIÜK KELL ŐT. A JÁTÉKOT AZ NYERI MEG, AKINEK MINDENKIT SIKERÜLT BESZERVEZNIE.
  • A játék menete, játékszabályok: – MINDENKI KAP EGY KÁRTYÁT, AMIN EGY SZÁM VAN (PÁRATLAN, PÁROS VAGY RÓMAI ) – A TANULÓK PÁROSÁVAL SZEMBEN ÁLLNAK EGYMÁSSAL. HÁROMRA MEGMUTATJÁK EGYMÁSNAK A KÁRTYÁJUKAT. – KÖZÜLÜK AZ GYŐZ, AKINEK A KÖVETKEZŐ SZABÁLY ALAPJÁN JOBB LAPJA VAN: PÁRATLANT LEGYŐZI A PÁROS PÁROST LEGYŐZI A RÓMAI RÓMAIT LEGYŐZI A PÁRATLAN – A LEGYŐZÖTT A GYŐZTES MÖGÉ ÁLL, MEGFOGJA A VÁLLÁT ÉS KÖVETI ŐT. – A JÁTÉKNAK AKKOR VAN VÉGE, AMIKOR MINDENKI EGY TANULÓ MÖGÖTT ÁLL.
  • A játék lezárása: A JÁTÉKNAK AKKOR VAN VÉGE, AMIKOR MINDENKI EGY TANULÓ MÖGÖTT ÁLL. AZ A JÁTÉKOS GYŐZ, AKI MINDENKIT BE TUD SZERVEZNI TITKOSÜGYNÖKÉNEK.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A GYŐZTES EGY CSILLAGOT KAP. MEGBESZÉLJÜK, HOGY VOLT-E TÉVESZTÉS. JELZIK, HOGY KI HOGYAN ÉREZTE MAGÁT JÁTÉK KÖZBEN.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: ÉRDEMES HOZNI EGY OLYAN SZABÁLYT, HOGY AZONOS KÁRTYÁKNÁL, MELYIK GYŐZZÖN. PL.: KISEBB VAGY NAGYOBB
  • A játékvezető speciális feladatai: AMENNYIBEN VALAHOL MEGAKADNA A JÁTÉK, MERT NEM TUDJÁK ELDÖNTENI, HOGY KI NYERT SEGÍTENI KELL. DE! HA KÉSZÍTÜNK EGY TÁBLÁZATOT, AHOL A PÁROS ÉS PÁRATLAN SZÁMOK FEL VANNAK TÜNTETVE, ŐK IS EL TUDJÁK DÖNTENI, HOGY KI NYERT.
  • Egyéb/megjegyzés: MÁR ELŐZŐLEG JÁTSZOTTUNK HASONLÓ JÁTÉKOT, AMIT SZÁMOK HÁBORÚJÁNAK NEVEZTÜNK. AZ EGY (PÁRATLAN) KÉT KEZÉBEN FOGVA A KARDOT FELÜLRŐL LEFELÉ SÚJT LE VELE. A KETTŐ (PÁROS), AKINEK KÉT KARDJA VAN A KÉT KEZÉBEN, ÉS KÍVÜLRŐL BEFELÉ IRÁNYULÓ PÁROS KARDCSAPÁSSAL GYŐZI LE A PÁRATLANT. AZ X (RÓMAI) PAJZSKÉNT KERESZTBE TESZI A KEZÉT A TESTE ELŐTT, KICSORBÍTVA A PÁROS FEGYVERÉNEK ÉLEIT. A PÁRATLAN PEDIG LEGYŐZI A RÓMAIT, MERT KETTÉVÁGJA A PAJZSOT. A TITKOSÜGYNÖK JÁTÉKBAN SEGÍTETT, HOGY MÁR TUDTÁK, HOGY KI KIT GYŐZ LE, CSAK MOST FEGYVEREK NÉLKÜL! A SZÁMKÁRTYÁK HÁTULJÁN AZÉRT LE VOLT ÍRVA, HOGY KI KIT GYŐZ LE.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: FARKAS ANDREA