A játék neve, címe: Mentsük meg a királylányt!
A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, szókincs fejlesztése, emlékezet fejlesztése
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játék nem igényel különösebb biztonsági intézkedéseket.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: A játék nem igényel különösebben eszközöket. A bővített verzió esetén királylány plüss (ami bármilyen plüssfigurával helyettesíthető.)
Technikai igény: Nincs speciális technikai igény
Az előkészítés feladatai: Egy lehetséges verzió esetén az egyes állomások képtáblái elkészíthetőek (nem feltétlenül szükséges a játék levezetéséhez)
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az esetlegesen előre elkészített képtáblák sablonainak szinezése és hurkapálcára ragasztása.
A játék megnyitása, nyitánya: A gonosz hétfejű sárkány elrabolta a királylányt és a várában tartja fogva. A játékosok célja, hogy legyőzzék a sárkányt és megmentsék a királynőt a fogságból, valamint egy közületek hetedhét országra szóló lakodalmat kössen vele. Ti, gyerekek vagytok azok, akik közül kikerül majd a királyfi. De mielőtt ez megtörténne, ki kell állnotok a próbákat, hogy kikerüljön közületek a győztes, aki majd megmenti a királylányt.
A játék menete, játékszabályok:A játék előzménye és feltétele, hogy a Kő, papír, olló játékot mindenki ismerje.és tisztában legyen a szabályaival. Ez segít majd abban, hogy a következő állomásra jussanak és végül végső állomásként királyfivá változzon a legügyesebb versenyző. A játékosok egy térben szabadon mozognak és a királyfivá válás első állomásának nevét mondja mindenki hangosan, ami a kő. Miközben egy meghatározott területen belül járkálnak és hangosan mondják a kő szót, a két kezüket ökölbe szorítva jelzik, hogy ők kövek. Mindenki párt keres magának akivel Kő, papír, ollózik. A vesztes fél kő marad, a győztes a következő lépcsőfokra jut, ami a fűszál. Mindenki a saját állomásán lévőkkel alkothat párt és velük küzdhet meg a következő állomásra jutásért. A játékosok célja, hogy ők érjenek mihamarabb az utolsó állomásra, ami a királyfi. Királyfiként megmentik a királylányt és egyikük megnyeri a játékot.
Állomások: 1. Kő: Egy meghatározott területen belül járkál, kezeit ökölbe szorítja követ formázva velük és azt mondogatja: kő. 2. Fűszál: Egy meghatározott területen belül járkál, jobb kezét felemeli és azt mondogatjaű: fűszál. 3. Hangya: Egy meghatározott területen belül járkál, két kezét a feje fölé emeli, velük csápot formálva és azt mondogatja: hangya. 4. Béka: Egy meghatározott területen belül ugrál és azt mondogatja: béka. 5. Királyfi: Két kezével koronát formál. Ő az, aki megmentette a királylányt és megnyerte a játékot.
A játék lezárása: Az alábbi mondatba foglalva kihirdetem a játék győztesét: Közhírré tétetik, hogy XY békából királyfivá változott, a királylányt megmentette a hétfejű sárkány fogságából. Várjuk a hetedhét országra szóló lakodalmat, ahová reméljük, mi is meghívást nyerünk.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után kapcsolódhat más, olyan játékokhoz, amit a csoport tagjai ismernek. A győztes fél jutalomként lehet a következő játék levezetője.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék továbbfejlesztett variációja lehet, hogy a béka állomásra jutottak egymással kapd el a királylányt játékot játszanak. Amelyben egy királylány plüssfigurát dobálnak egymásnak, miközben az első játékos a dobással egyidőben mond egy szót, amelynek az utolsó betűjével kell az elkapó játékosnak újabb szót alkotnia. ( Már elhangzott szót még egyszer felhasználni nem lehet, az elkapástól számított 2 másodpercen belül hangosan mondania kell az elkapó játékosnak az új szót, miközben már dobja is a következő játékosnak a plüsskirálylányt. Az a játékos, aki 2 másodpercen belül nem tud új szót mondani, kiesik a játékból) A békák közül a legutoljára bent maradt játékos királyfivá változik és ő lesz a királylány megmentője.
A játékvezető speciális feladatai: Játék szabályainak betartatása, fegyelem fenntartása, vitás esetek tisztázása, játék folyamatos felügyelete, szabályos játék biztosítása. A bővitett verzió esetén a királylány plüss bedobása, a győztes királyfi közhírré tétetése.
Egyéb/megjegyzés: -
A játékot lejegyezte: Faragó Zsolt