JÁTÉKRA FEL!

Fajkáné Berente Renáta: A rendőr semmit sem lát

  1. A játék neve, címe: A rendőr semmit sem lát
  2. A játék pedagógiai célja: Fejleszti a gyors gondolkodást, memóriát, koordinációs képességeket, megtanulnak egymásra figyelni.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket, hogy a helycsere során figyeljenek nagyon egymás épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: az ülő játékosok számával megegyező szék, 1 db. sál, városok nevével ellátott cédulák
  12. Technikai igény: Rendőrsapkával színesebbé tettem a játékot.
  13. Az előkészítés feladatai: Kör formába rendezzük a székeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden játékos megfog egy széket és a körbe helyezi. Egy előre előkészített lapra felírnak egy tetszőleges város nevét. Kisebbeknek én írom, ők csak húznak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt választunk egy rendőrt. Mindenki húz egy városnevet és bemutatkozik, hogy melyik várost húzta. Ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek én a bekötött szemű rendőrrel a kör közepén állok. Mindenki mutatja a rendőrnek, hogy melyik várost húzta. Megpörgetjük a rendőrt, hogy ne tudja, ki hol ül. Kijelöljük a két bűnözőt meg a feladatot. Ők mondják a saját városukat, feladatukat: Pl. Párizsból megyünk Milánóba fél lábon szökdelve. Elindul a két gyerek szökdelve, hogy helyet cseréljenek egymással a rendőr feladata hogy megpróbáljon az egyik bűnöző helyére leülni. Amelyik bűnözőnek nem jut hely ő lesz a rendőr. Ha nem sikerül a rendőrnek helyet találni ismét ő lesz a rendőr.
  18. A játék lezárása: Nem kiesésre játszottunk, senkit nem büntettünk. Cél, a versenyszellem fokozása, hogy figyeljenek egymásra, megtanuljanak türelemmel együtt játszani. A játéknak akkor volt vége, amikor mindenki valamilyen formában be tudott kapcsolódni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkinek dicséret a részvételért. Megbeszéltük kinek melyik szituáció tetszett miért volt sikeres, vagy éppen nehézkes. Ki hogy érezte magát a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már nagyon jól megy belejöttek a gyerekek lehet nehezíteni pl. kiesik aki nem talál helyet. Vagy játszhatják megyékkel, országokkal. Csak megadott betűvel írhatnak várost: Milánó, Miskolc, Mátra….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan ismertettem a feladatokat, mindig egy keveset hozzátéve. Figyeltem a gyerekek lelki állapotára, pl. ha valaki többször nem talál helyet leváltottam stb.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim alapján a gyerekek szívesen játszották ezt a játékot, bíztatták egymást. Mindenki mindenben részt akart venni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fajkáné Berente Renáta