JÁTÉKRA FEL!

Fábiánné Lengyel Anita: Hopp, a labda!

  1. A játék neve, címe: Hopp, a labda!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők gyakorolják a testrészek nevét
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyeljenek egymás testi épségére, ne okozzanak fájdalmat társainak
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre
  12. Technikai igény: Kislabdák
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín elfoglalása( adott esetben tornaterem) a gyerekek biztonságosan le tudjanak ülni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék megkezdése előtt, kezükbe vehetik, kiválaszthatják a nekik tetsző labdácskát, melyet akár ők is elhelyezhetnek a játéktéren.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Táncoljuk el az Előre jobb kezedet!című nótás játékot!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok párokban sorakoznak, majd egymással szembefordulva leülnek a földre törökülésbe, legalább kartávolságnyira. Én a sor végéről irányítom a játékot, úgy, hogy megnevezek 1-1 testrészt, melyet a gyerekek mindkét kezükkel megérintenek. – Hopp a fejed! – Hopp a füled! – Hopp a térded! – Hopp a talpad! – Hopp a labda! – Ennek a parancsszónak a hallatán a játékosoknak el kell kapniuk a kettejük közötti kislabdát. Akinek sikerül pontot kap. Ötször, hatszor ismételjük a jáékot a testrészek cserélgetésével. Azok győznek, akik a legtöbb pontot gyűjtötték.
  18. A játék lezárása: A győztesek a mindent eldöntő hármas( háromszor ismételjük) döntőben vesznek részt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsérem, a győztesek hatalmas tapsot kapnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha jól megy már a játék, akkor nehezítjük úgy is, hogy egymásnak háttal ülnek és a labdáért meg kell fordulniuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Célszerű először csak 2-3testrésszel játszani, majd azután lehet bővíteni, hogy már mindenki érti a szabályokat. Folyamatosan figyeljünk a gyerekek testi és lelki épségére( sokat téveszt)!
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalataim szerint a gyerekek kedvelik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fábiánné Lengyel Anita