JÁTÉKRA FEL!

Fábiánné Kerkai Erika: Terpesz fogó

  1. A játék neve, címe: Terpesz fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, ügyesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A hirtelen irányváltoztatásnál figyeljenek a gyerekek saját és egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kisebb rongy vagy ecset.
  12. Technikai igény: Felesleges, balesetet okozó tárgyak elpakolása.
  13. Az előkészítés feladatai: Szabályismertetés, a fogó játékos kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A felesleges tárgyak elpakolásában, a szabály eljátszásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek! Jön a fogó, a festő, akinek az a célja, hogy a gyerekeket létrává változtassa. De az ügyesek megszüntethetik a varázslatot, a játékszabályok megismerése után.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék előtt kijelöljük a játékteret, amely kb.10X12 m-es. Az egész osztállyal játszunk. A játékteret nem szabad elhagyni. Aki kilép, kiszalad, az fogó lesz. A fogó, a festő elkezdi kergetni a gyerekeket, akit megfog, az terpeszbe áll, vagyis létra lesz belőle. Úgy lehet visszaváltoztatni a létrát gyerekké, hogy egy bátor vállalkozó átbújik a lába között. Ha ez sikerül, újra beállhat a játékba. 2 perc elteltével megállítjuk a játékot, megszámoljuk hány gyerek van terpeszben. Ezt 3-4-szer megismételjük és kihirdetjük a győztes nevét, aki a legtöbb tanulót fogta meg.
  18. A játék lezárása: A sípszó elhangzása után a győztes kihirdetése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés a szabályosság betartásának figyelembevételével, jutalmazás: a győztes választhat egy számára legkedvesebb játékot a következő órára, feldolgozás: a játék és a játékosok értékelése, önértékelés.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha kézilabda pálya mérete választunk, akkor 2 fogóval is játszhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok betartásának figyelése, a baleset megelőzés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mindig kijelölt területen játsszuk!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fábiánné Kerkai Erika