JÁTÉKRA FEL!

Esztergomi Katalin

„A küldetésetek az, hogy megtaláljátok és hamarabb elaltassátok a nagy varázslót, mint ahogy ő elaltatna benneteket. Ehhez be kell lépnetek a birodalmának sűrű erdejébe. Miközben barangoltok, nem veszitek észre, hogy ő is elbújt közöttetek, s a tisztáson, ahol körbeülve megpihentek, már ő is ott ül köztetek. Megbeszélitek, hogy akkor a legbiztonságosabb, ha mindenki körbe-körbenéz, ha madárszót (füttyszó, sípszó) hall. Csakhogy a varázsló is ezt az időt használja ki arra, hogy elaltassa a kis csapat tagjait. Mert akire ő rákacsint körbetekintés közben, az azonnal elalszik. Ha le szeretnétek őt leplezni, nincs más dolgotok, mint hogy hárman egyszerre észrevegyétek őt kacsintás közben. Vagyis aki észreveszi a kacsintást, akkor azt kézfeltartással jelezze, de még ne fedje fel a gyanúját, nehogy ő legyen a következő, akit a varázsló elaltat. Ha már három játékos jelzi, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk a varázslóra, amikor megszólal a következő madárfütty. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman azonnal elalszanak. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos alszik el, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a varázsló). Ha a varázslóval együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a varázsló nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha viszont lefülelitek a varázslót, akkor sikeres volt a küldetés. Most pedig induljatok el az erdőben, és a nálam lévő kártyákból húzva derítsétek ki, hogy ki lesz varázsló és ki lesz kalandor. Aki pedig húzott már kártyát, mehet a tisztásra megpihenni. Sikeres küldetést kívánok!”

Esztergomi Katalin
Célcsoport: 5-9 év,10-14 év