JÁTÉKRA FEL!

Eszenyiné Suba Ildikó: Amőba a szabadban

  1. A játék neve, címe: Amőba a szabadban
  2. A játék pedagógiai célja: Logikus gondolkodás fejlesztése mozgással és csapatépítéssel
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kétféle színű korong 3-3 db 9 db négyszög/ bármiből, rajzolni is lehet/
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A 9 db négyzetet 3 x 3 -as négyzet formába rakjuk
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a négyzeteket kirakni /megrajzolni/ a teret kijelölni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt 2 csapatot alakítunk, a két legfiatalabb játékos választ magának társakat.Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat a négyzettől 10-10 m-re helyezkedik el.Egyik csapatnál sárga korongok, a másik csapatnál kék korongok vannak. Tapsra indul a játék. A csapatokból 1-1 játékos futva leteszi a nála levő korongot az egyik kis négyzetbe, és visszaszalad, pacsival indul a következő és így tovább….ha elfogytak a korongok attól kezdve az oda futva érkező játékosok másik négyzetbe kell hogy rakják saját csapatuk bármelyik korongját.A cél kezdettől fogva az AMŐBA kirakása, vagyis 3 egyforma korongnak kell lenni vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan.Amelyik csapat kirakja az amőbát, az győz. Következő menetnél nehezíthetjük a játék mozgásos részét.
  18. A játék lezárása: Három, vagy öt sikeres AMŐBA után lezárjuk a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat az aktivitásért, és megtapsoljuk a győztes csapatot.Megkérdezzük, hogy tetszett -e a játék, és játszunk-e máskor is ilyent?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játék mozgásos részét.Nem futva, hanem más módon közelítjük meg a célt, például páros lábbal ugrással, béka ugrással,egy lábon ugrással, pókjárással, hátrafelé stb. Ha túl sokan vagyunk, élő bábukkal, három fiúval és három lánnyal is játszhatjuk a játékot a korongok helyett.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése után a játék indítása, szurkolás, szabályok folyamatos tudatosítása, a játék nehezítése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.jatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Eszenyiné Suba Ildikó