JÁTÉKRA FEL!

Esze Tamásné Kelemen Márta: Hettyem-Pitty

  1. A játék neve, címe: Hettyem-Pitty
  2. A játék pedagógiai célja: A csoportban lévő feszültségek oldása. Tolerancia, egymásra figyelés. A játék öröme, vidámság
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Irányítani a bekötött szemű játékost, hogy túlzásba ne essen a forgással.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: sűrű szövésű kendő, vagy sál
  12. Technikai igény: részt vevők számától eggyel kevesebb szék
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket szabályosan körbe rakom, szorosan egymás mellé
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehetőség van bevonni a játékosokat az előkészítő feladatokban a székeket körbe rakni. Valamint a játék utáni elpakolásban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Jelen esetben elég annyit mondani, hogy hettyem-pitty. Ugyanis a gyerekek nagyon élvezik a játékot.Jókat nevetnek rajta, ha egy általuk jobban kedvelt személy ölébe keverednek véletlenül. Ha unalmassá válik majd a játék, akkor lehet menyasszony-vőlegény keresés sötétben a játék címe. Mivel 3. osztályosokról van szó, már kezdi őket foglalkoztatni ez a kérdés és jókat nevetnek az ilyen jellegű játékokon.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok:fiúk, lányok vegyesen körben ülnek a szorosan egymás mellett rakott székeken. Egy játékosnak bekötjük a szemét. MegforgatjukEztán beleül valakinek az ölébe. és megszólal: Hettyem Akinek az ölébe ült elváltoztatott hangon válaszol: Pitty Ha kitalálja, hogy kinek az ölébe ült, akkor helyet cserélnek, ha nem akkor más valakinél próbálkozik. Egészen addig, míg ki nem találja, hogy kinek az ölében ül.
  18. A játék lezárása: Amikor már szinte mindenki ült, valakinek az ölében, átváltunk székfoglalósra és fokozatosan helyre kerülnek a székek is és lezárul a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Általában megbeszéljük, hogy miért volt jó, vagy éppen rossz, hogy annak az ölébe ült, akinek. Ilyenkor lehetőség van az ellentétek, konfliktusok megbeszélésére.Az aznapi sérelmeiket mesélik el az adott gyerekkel, vagy éppen valami kellemes együtt átélt élményt.Felteszem a kérdést, hogy kinek az ölébe ültél volna szívesen, ha nyitott szemmel választhatsz, vagy kinek nem és miért. Mind a két fajta kérdésre kérem az indoklást. Így lehetőség adódik mindenkinek a jó tulajdonságainak kidomborítására, valamint a rosszak változtatására.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Már olyan változtatást hajtottunk végre, hogy a körben ülők is helyet cserélnek egy idő után, mert nem megy még a játék néma csöndben és a hang irányába próbálnak mozdulni.Így nem csak a bekötött szemű játékost forgatjuk, hanem a többieket is megcseréljük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra mindenkor nagyon figyelek, hogy a fele akkora gyerek ölébe ne kerüljön olyan gyerek, aki sokkal nehezebb, őt irányítom kicsit arrébb, vagy ha barátokat próbálok békíteni egy kis vita után, akkor igyekszem őket úgy terelni, hogy valamelyik beleüljön a másik ölébe.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék sokkal izgalmasabb, ha többen játszuk. A jelen esetben csak 9 gyerekkel volt lehetőségem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Esze Tamásné Kelemen Márta