JÁTÉKRA FEL!

Erős Mária: 100 labda

  1. A játék neve, címe: 100 labda
  2. A játék pedagógiai célja: számolási készség fejlesztése, tantárgyi koncentráció, gyorsaság, reakciókészség fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy ne lökdösődjenek, amikor a labdát felkapják.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: egy vödörnyi színes maroklabda, zsámoly, színkód tábla (a labdák színeivel megegyező színekhez különböző számokat rendelek), meglepetéskártya, síp
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a csapatok számának megfelelő kosár/zsámoly kihelyezése, kellékek bekészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a színkód táblákat és a meglepetéskártyákat együtt készítjük el az adott korosztálynak megfelelő számkörben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játékszabályokat, csapatvezetőket választok, a csapatvezetők kiválasztják a csapattagokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Három csapat játszik/versenyzik egymással. – A játéktér közepére kiöntöm a színes labdákat, hagyom, hogy guruljanak messzebbre is. – Sípszóra elkezdik gyűjteni a játékosok a labdákat úgy, hogy egyszerre csak egy labdát vehetnek a kezükbe. – Ha minden labda a zsámolyba került, csoportosítaniuk kell szín szerint őket. – Ekkor mutatom fel az egyik színkód táblát, ami alapján ki kell számolniuk, hogy mennyit érnek a zsámolyban összegyűlt labdák (a játék kezdetekor nem tudják, hogy melyik színű labdákat érdemes begyűjteni.) – A csapatvezetők elmondják, hogy mennyit érnek a labdáik összesen. – Itt még nincs veszve semmi, mert a csapatvezetők húzhatnak egyet a meglepetéskártyák közül, ami akár jelentősen módosíthatja is az eredményt.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a csapatvezetők megmondják a végleges eredményt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Érdemes legalább egy visszavágót játszani. Ha van időnk, akkor játszunk többféle színkód tábla felhasználásával is, az eredményeket jegyezzük le táblán vagy papíron. A csapatvezetők segítségével értékeljük a csapatokat, pl. a csapattagok milyen odaadással vettek részt a játékban, a számolásban, volt-e valakivel probléma, lehet-e valakit kiemelni, megdicsérni a csapattagok közül.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a labdák számának, színeinek bővítése – a csapatok számának változtatása – a színkód táblák bővítése (differenciálási lehetőség: akár többféle korosztály is együtt tud játszani, ha a nekik megfelelő színkód alapján számolnak ugyanabban a játékban. Pl.: családi napon szülők-gyerekek) – a „Meglepetéskártyákon” nem számfeladat van, hanem valamilyen cselekvés (pl.: Ha a te csapatod nyert, az ebédnél előre állhattok a sorban, ha a te csapatod veszített, akkor el kell énekelni egy népdalt a többieknek.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan bevezetni a különböző variációkat, figyelni a játékosokat, segíteni a csapatvezetőket.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Erős Mária, (erosmaria0@gmail.com)