JÁTÉKRA FEL!

Erdős Zsuzsánna: Kulcskereső /Kincskereső

  1. A játék neve, címe: Kulcskereső /Kincskereső
  2. A játék pedagógiai célja: Cél: A tanulók figyelmének, együttműködő képességének fejlesztése, játékos formában, mivel a kollégiumban a késő délutáni és esti órákban találkozom a diákokkal, az egész napos iskolai és kollégiumi tanulás után már nagyon fáradtak ezért különböző játékos feladatokkal készülök.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek, kulcs csomók
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A székek körberendezése ülőfelülettel kifele.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek elhelyezésébe is bevontam a tanulókat, illetve az új játék is felkeltette az érdeklődésüket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: 1. A börtönben az őr elaludt, a rabok elcsenték a kulcsát, amikor észreveszi, próbálja visszaszerezni azt, de a rabok nagyon ügyesen együttműködnek, ezért nagyon nehezen találja, meg, éppen kinél van a kulcs. 2. A körben ülők kincset adogatnak egymás között, egy kincsvadász viszont szeretné azt megkaparintani ezért körben járva figyel és próbálja kitalálni a kincs hollétét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulók úgy ülnek körben, hogy az arcuk kifele néz (egymásnak háttal). A játékszabályok ismertetése után, egy önként jelentkező tanuló kimegy a teremből, közreadok egy kulcscsomót, azt kell körbeadogatni, a hátuk mögött rezzenéstelen arccal úgy, hogy ne csörögjön a kulcs és minél nehezebben találja meg a beérkező tanuló. A kereső tanuló körbejárva megpróbálja felfedezni, kinél van éppen a kulcs, akire rámutat, előre veszi mind a két kezét és megmutatja, amennyiben eltalálta, helyet cserélnek, ha nem folytatódik tovább a játék, mindaddig, míg megtalálja a kulcscsomót. Lehet nehezíteni két – három kulcscsomóval a játékot.
  18. A játék lezárása: A játék után megbeszéltük, hogy kinek melyik szerep volt a nehezebb, könnyebb, mennyire tudtak együttműködni, egymásra odafigyelni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A szabályok betartását, az együttműködést dicsértem. Megbeszéltük, hogyan lehetne továbbfejleszteni és nehezíteni a játékot Mindenki elmondta , hogyan érezte magát játék közben. Kértem segítséget a terem visszarendezéséhez..
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mi a börtön őrös játékot játszottuk, de a kincskeresős is tettszett a diákoknak, én azt gondolom, hogy az a kerettörténet fiatalabb korosztálynak való Lehet nehezíteni a játékot, bekötött szemmel keressék a kulcsokat. Vagy zsákocskába kötött aprópénzeket adogatni, az valamivel jobban csörög és könnyebb észrevenni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A célok meghatározása, a résztvevők ismerete, a körülmények biztosítása, a résztvevők mitiválása
  22. Egyéb/megjegyzés: A fényképek feltöltése nem sikerült, azt a megadott e-mail címre küldöm el.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Erdős Zsuzsánna