JÁTÉKRA FEL!

Erdődiné Marosi Beáta: Hirdetés (Barátokat keresek)

  1. A játék neve, címe: Hirdetés (Barátokat keresek)
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők önismeretének, kommunikációjának, hallás utáni megértésének fejlesztése. A játék német nyelven zajlik.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A koronavírus- járvány idején szükséges biztonsági intézkedések betartása ( távolságtartásra a teremben nincs mód, így ennek híján maszkviselet).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papír, írószerszám
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékre, csupán székre és asztalra.
  13. Az előkészítés feladatai: A székek U- alakba vagy körbe rendezése rendezése, a maszkviselés betartásának ellenőrzése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt az óra elején a résztvevők bevonása a terem elrendezésébe, lapok kiosztása, amelyre a hirdetést írják, figyelmeztetés a maszkviselés fontosságára.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok U- alakban helyet foglalnak, idegen nyelvi órán fontos, hogy figyeljék egymás arcát (bár a maszkviselés megnehezíti a szájról olvasást). A résztvevők feladata, hogy rövid, néhány mondatos hirdetést írjanak, amelyben levelezőtársat, barátot keresnek a világ minden tájáról. i írjanak életkorukról, családjukról, hobbijukról, iskolai előmenetelükről, nyelvtudásukról. Ezután összekeverjük, majd egy önként jelentkező diák vagy akár a játékvezető felolvassa valamennyit. Megpróbáljuk kitalálni, hogy melyiket ki írhatta.
  18. A játék lezárása: Elegendő, ha a játék élményéért játszunk, következmény és versenyhelyzet nélkül, azon sikerélmény megteremtésével, hogy sikerül kitalálni a hirdetés feladóját.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A hirdetés feladóját minden esetben kitalálták a tanulók, így dicséret illette őket. Új tapasztalatokat, ismereteket szereztek egymásról (pl. egy-egy hobbi kapcsán), új szófordulatokat sajátítottak el.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot továbbfejleszthetjük úgy is, hogy nem csak a hirdetés feladóját találjuk ki, hanem rögtön megkeressük a levelezőtársat is magunknak. A másik variáció, hogy jellemezzük a csoport/ osztálytársunkat külső és belső személyiségjegyek alapján. Ki kell találni, hogy kiről írt az illető. Javasolni szoktam, hogy a személyes névmás helyett (er/sie), amely alapján be lehet azonosítani az illető nemét, XY-t használjanak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs szükség speciális feladatokra, esetleg figyelni kell, hogy ne egymásról írják a hirdetést.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot. Könnyebb őket szóra bírni, mint frontális munka kapcsán.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Erdődiné Marosi Beáta