JÁTÉKRA FEL!

Emsberger Tamásné Enikő: „Fussunk!”

  1. A játék neve, címe: „Fussunk!”
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés a társakkal, azok nevével, köszönési módok megismerése és gyakorlása, figyelem, érzékelés, észlelés fejlesztése versenyfutással, ügyesség, gyorsaság, reakció képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A körben ülő gyerekek keze az ölükben legyen, hogy a körön kívül haladók rá ne lépjenek. A körből felálló gyermek helyét szabadon kell hagyni, mert gyors mozdulattal, oda fog lehuppanni. Felhívom a figyelmet a saját és társuk testi épségének megőrzésére. A szőnyegen ahol a játék zajlik ne legyen gyűrődés, amiben elbotolhatnak a gyerekek. Ha úgy jobb, inkább feltekerhetjük a szőnyeget és félre rakhatjuk.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A szükséges biztonsági intézkedések megtétele. A hely szabaddá tétele.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szőnyegről közösen pakolunk el, vagy együtt tekerjük fel a szőnyeget.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Szeretnék veletek megismerkedőset játszani, de nem csak olyan egyszerűen, ahogy bemutatkozni szoktunk, hanem úgy, hogy legyen benne egy kis versenyzés is. Ki szeretné kezdeni? A többiek üljenek le körben, de ne túl közel egymáshoz, és már kezdődhet is a játék.”
  17. A játék menete, játékszabályok: Fontos, hogy a körben ülők az ölükben tartsák a kezüket, nehogy a társuk véletlenül rálépjen a játék közben. A kezdő játékos elindul, körbe sétál a társai mögött. Jó lenne, ha nem fordulnátok hátra. Valakinek megsimítja a fejét, de nem áll meg, megy tovább. Akinek a fejét megsimogatták az feláll és elindul vele ellenkezőleg körbe. Ahol összetalálkoznak, ott megállnak, egymással szemben vannak. Kezet fognak és egymás után hangosan, érthetően megmondják a teljes nevüket, majd egyszerre történő „fussunk” felkiáltás után futnak a körben ugyanabba az irányba, amiben sétáltak, (azaz nem csinálnak hátra arcot), az üresen maradt hely felé. Akinek előbb sikerül odaérnie, és leülnie, az nyert. A másik kezdi elölről a játékot. A társakra futás és leülés közben figyelni kell, nehogy megüssétek, vagy megrúgjátok.
  18. A játék lezárása: Amikor fáradt a csoport abbahagyjuk, és máskor folytatjuk. Ha kevesebben játszunk, akkor addig tarthat a játék, amíg mindenkire egyszer rákerül a sor. 15 percnél ne tartson tovább.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Menet közben folyamatosan értékelek, dicsérek. A felmerülő problémákat azonnal megoldjuk, ott helyben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Másféle köszönési módokkal is játszhatjuk. Pl. esti köszönések, idegen nyelvű köszönések iskolás gyerekekkel. Játszhatjuk ugrással két lábon, egy lábon, békaugrásban stb. futás helyett.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelmeztetem a gyerekeket, hogy ne csak a barátokat válasszák, vagy azt, aki már volt, hanem a többieket is. Időnként felsorolom azokat, akik még nem szerepeltek a játékban, ezzel javaslatot adva a választás lehetőségeire.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B7v1hTXG0HjlazYwbzlJZGh0a0U
  24. A Játékot lejegyezte: Emsberger Tamásné Enikő, (emsberger1@gmail.com)