JÁTÉKRA FEL!

Elbertné Szekeres Éva: MINDKETTEN..

  1. A játék neve, címe: MINDKETTEN..
  2. A játék pedagógiai célja: Pozitív megerősítés, közös érdeklődési körök, tulajdonságok keresése, önismeret, osztálytárs ismerete, ellentétek oldása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: —-
  12. Technikai igény: —-
  13. Az előkészítés feladatai: Ha tanteremben játszunk, akkor legyen annyi hely, hogy tudjanak mozogni a padok között. (Mi a tanítás kezdetét megelőzően, a reggeli beszélgetés alatt 8-órától 8:15 -ig játszottuk.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: —
  16. A játék megnyitása, nyitánya: —
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki áll a padja mellett (mi a reggeli jelentés után kezdtük a játékot.) A tanító (játékmester) azt mondja: -ZÖLD (mindenkinek sétálnia kell a tanteremben) ezt követően:- KÉK (mindenki választ egy párt, lehetőleg azt, aki a legközelebb van hozzá…lehet javasolni, hogy pl. fiú lányt válasszon.., stb). A párok megállnak egymással szemben, kezet fognak, egymás szemébe nézve üdvözlik egymást: -Szervusz! -Jó napot kívánok! -Adjon Isten! ..stb. A tanító mond egy állítást, melyet ki kell egészíteniük, vagyis be kell fejezniük a mondatot. : Mindketten szeretjük a… Feladat: Keressenek minél hamarabb egy olyan közös dolgot, cselekvést, tárgyat, élőlényt, stb., melyet mindketten szeretnek. Bármelyikük mondhatja, akinek előbb eszébe jut valami. Ha egyetért a társa vele, elköszönnek egymástól és tovább mennek a következő partnerhez. (Ha nem értenek egyet, tovább keresgélnek..).Minden találkozás után másik társat kell keresni és újból kezdődik a párbeszéd: Köszönés, stb. Cél: minden osztálytárssal legyél párban és találjatok közös kapcsolódást. További kérdések lehetnek még : Mindketten..Mindketten szeretünk…Egyikőnk sem tud… mindkettőnknek van…stb.
  18. A játék lezárása: Bizonyos idő elteltével (nálunk kb.12 perc ) a játékmester (tanító) azt mondja:PIROS (ez azt jelenti, hogy mindenki a helyére ül)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok elmondhatják, hogy ki hogyan érezte magát a játék alatt. Egy plüss állat továbbadásával lehet véleményt mondani, de lehetőleg egy mondatban kell összefoglalni a gondolatokat. (Szívesen beszélnek róla, hogy milyen közös tulajdonságokat találtak.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További kérdések lehetnek még : Mindketten..Mindketten szeretünk…Egyikőnk sem tud… mindkettőnknek van…stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljünk rá, hogy párosan játsszanak a játékosok, ha páratlanul vannak, akkor a játék vezetője is beáll játszani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Bárhol lehet játszani és bármikor. Örömmel találnak közös kapcsolódási pontokat egymással.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Elbertné Szekeres Éva