JÁTÉKRA FEL!

Egyed-Izsákné Szabó Katalin: Nálam van a ………….

  1. A játék neve, címe: Nálam van a ………….
  2. A játék pedagógiai célja: A tanult szorzótáblák – 2-es, 5-ös, 10-es – gyakorlása játékos formában.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymásra figyelés a helyváltoztatás során.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: számkártyák
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: számkártyák megírása, nyomtatása, laminálása, darabolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a tanult szorzótáblák átismétlése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: játékszabály ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A számkártyákat 2 csoportba osztjuk: egyikben a szorzások képlete, míg a másikban a szorzások eredményei találhatóak meg. Minden tanuló húz mindkét csoportból annyi számkártyát, hogy mindenkinek egyenlő arányban jusson. A nálam van……..(pl. 4×5 ) kérdésre az a tanuló jelez, akinél az eredmény megtalálható. A következő kérdést az teszi fel, aki hamarabb kitalálja a feltett kérdésre a választ. (ebben az esetben az eredmény 20, lehet kiosztva 3 db ilyen számkártya is, hiszen a 10×2, és a 2×10 eredménye is ennyi.)
  18. A játék lezárása: Minden számkártyának kell, hogy párja legyen. A kártyák mivel véletlenszerűen kerülnek kihúzásra, így van, aki hamarabb befejezi a játékot, és van, aki csak később. Nem a győztes választása a cél, hanem a játékos formában való tanulásé a főszerep.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Természetesen mindenki dicsérete, de a gyerekek kérdésenkénti reagálása azért iránymutatást nyújt arra, hogy kinek melyik szorzótáblát kell még gyakorolnia.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A soron következő szorzótáblák elsajátításával a számkártyák száma egyre bővülhet, illetve a bennfoglalással ezek kiterjesztése is megtörténhet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozott odafigyelés, ha tévesztés történik, hiszen a gyerekek esetlegesen negatívumként élheti meg ezt. Fontos csak abban esetben elkezdeni a játékot, ha már majdnem tökéletesen mennek az adott táblák ismerete.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék egy olyan időpontban került kivitelezésre, amikor is egy iskolai ünnepségre (képeken is észrevehető az ünneplő ruha) készültek a gyerekek. E napon került megrendezésre a március 15-ei ünnepség, amelyet ennek az osztálynak a tanulói is rendeztek. A reggeli főpróbát követően a műsor kezdetéig még volt egy kis idő, ezért is próbáltam ezt hasznosan, de nem mereven a tanórai rendet követve eltölteni. A fokozott izgalmi állapot miatt szükség volt egy kis feszültség oldására, ami összeköthető egy kis tanulással is. Már korábban egyszer találkoztak a tanulók ezzel a játékkal, de most jött el az alkalmas idő az ismétlésre. Elegendő tudás és jó alkalom lehetősége adódott e napon.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Egyed-Izsákné Szabó Katalin