A játék neve, címe: „Ki ,kicsoda?”
A játék pedagógiai célja: Verbális ès vizuális memória fejlesztès, pozitív érzelmi viszonyulás megteremtése ,összetartozás érzésének mélyítése,koncentráció fejlesztés, szókincs bővítés.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely biztosítása: játékok elpakolása, székek(10-15 db) oda készítése kör alakban, a jàtèk helyszínére.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Székek,filc anyagból kèszült „körte” jel.
Technikai igény: Nem szüksèges.
Az előkészítés feladatai: A résztvevő gyermekek bevonásával, a játékok elpakolása után,a megfelelő méretű helyre a székek elhelyezése, kör alakban.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekek segítenek a játéktér kialakításában: Ki-ki a saját székét viszi oda a játék helyszínére,és elhelyezzük kör alakban.
A játék megnyitása, nyitánya: Látjátok,hogy ma is sokan érkeztetek az oviba! Még nem ismerjük egymást , ezért egy nagyon érdekes játékot fogunk játszani, hogy megismerkedjünk.Mindegyikőtöknek van jele ugye? A csoportunk neve pedig Körte csoport .Mondjuk el a csoport mondókánkat! Körte csoport jajj de jó Ide jár sok kismanó Szőkék, barnák , feketék Mindegyikük csodaszép . Mindenkinek van jele Mi a jeled? Mondd meg Te!
A játék menete, játékszabályok:A gyerekek mindegyike helyet foglal egy-egy széken. Most kiválasztok közületek valakit és a kezébe adom a kis körtét .Elkezdjük mondani a mondókát és ti közben adjàtok körbe egymásnak a körtèt! Akihez a mondóka végén odaér a körte,rámutat egy társára, akinek meg kell mondania a körtét tartó kisgyermek jelèt.Ha kitalàlja övé lesz a kiskörte és Ő indítja a következő mondókàt.Ha viszont nem, akkor a mondóka a körtét tartó kisgyermektől indul tovább.
A játék lezárása: Akinek a jelét mondom vissza viheti a székét a helyére.(ezáltal is rögzülnek a jelek , elkerüljük a tumultust és a balesetveszélyt is minimálisra csökkentjük a székek elpakolása közben.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozítívumok kiemelésével pl:megdícsérem a játék közbeni magatartásukat,figyelmüket , kitartásukat.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A mondóka ugyanaz ,az alábbi változtatással: „Mindenkinek van neve Mi a neve mondd meg Te!” Ebben az esetben a gyerekeknek egymás nevét kell mondania.
A játékvezető speciális feladatai: A sikerélmény érdekében ha valaki nem találja ki a társa jelét körbeírással segítek neki.
Egyéb/megjegyzés: A játék szabadtéren is játszható.Kiválóan alkalmas a gyerekek beszokatására, a csoport összekovácsolására.Mivel megtanulják egymás jelét/nevét így bátrabban megszólítják egymást, és kezdenek közös játéktevékenységbe.
A játékot lejegyezte: Egriné Rácz Anita Mária