- A játék neve, címe: Keresem a gazdám (Ez nem az én labdám- It’s not my ball..)
- A játék pedagógiai célja: A birtokos jelző és az ’s birtokos szerkezet gyakorlása angol órán, a figyelem, koncentráció fejlesztése
- A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: A rendelkezésre álló tér növelése, a székek, padok elrendezése a biztonságos játékhoz
- Résztvevők száma: 8-14
- Résztvevők életkora: 10+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: 1-5 különböző dobálható játék (pl. labda, plüss stb.)
- Technikai igény: laptop a zenéhez
- Az előkészítés feladatai: A terem átrendezése a körben álláshoz, a laptop és a tárgyak előkészítése
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek a székek, padok elrendezésében.
- A játék megnyitása, nyitánya: A játékok (labda, műanyagkocka, plüssmaci) bemutatása, megnevezése a célnyelven (angolul). A játékok keresik gazdájukat, segíts megtalálni őket! Ezek a tárgyak, játékok nagyon szomorúak, mert nem találják kedves gazdájukat. Segítsünk nekik, hogy minél hamarabb megérkezzenek megszokott otthonukba! Ha szól a zene, akkor még nincs meg a játék gazdája, ezért „repítjük” tovább. Az elveszett játék akkor ér célba, találja meg tulajdonosát, akihez éppen akkor kerül, amikor a zene megáll.
- A játék menete, játékszabályok: Dobom a játékot, ha hozzád kerül az, pl. a labda mondd el, hogy a labda nem a tied, hanem nevezd meg, hogy szerinted kié lehet és dobd oda neki. Bemutatom: It’s not my ball. It’s Tomi’s ball. ( Ez nem az én labdám. Ez Tomi labdája.) Ha szól a zene, akkor még nincs meg a játék gazdája, dobd tovább. Akinél éppen a játék, pl. labda van, mikor leáll a zene, az azt jelenti, hogy megvan a játék gazdája, vége a játéknak!
- A játék lezárása: Akinél éppen az adott játék, pl. labda van, mikor leáll a zene, az azt jelenti, hogy megvan a játék gazdája, vége a játéknak! Az elveszett játék akkor ér célba, találja meg tulajdonosát, akihez éppen akkor kerül, amikor a zene megáll. Ha minden játék megtalálja tulajdonosát, vége a játéknak.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Rajzolj egy olyan emojit, ami kifejezi hogyan érezted magad játék közben.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék több „elveszett” tárggyal is játszható, vagy aki szándékoson rosszul dobja a tárgyat, illetve nem kapja el azt, zálogot ad, aminek kiváltása a tanórához kapcsolódó tananyaghoz köthető.
- A játékvezető speciális feladatai: A játék menetének, a szabályok betartásának figyelése, a zene leállítása.
- Egyéb/megjegyzés: A zene leállítását gyerek is végezheti.
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Éberthné Orosz Tünde Krrisztina Tünde