JÁTÉKRA FEL!

Dugár Györgyné: Csapjunk az asztalra!

  1. A játék neve, címe: Csapjunk az asztalra!
  2. A játék pedagógiai célja: irányok gyakorlása, ritmusérzék,figyelem, koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel különösebb biztonsági intézkedést
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: asztal, amit körbe lehet ülni, illetve székek a játékosoknak ha jutalmazunk akkor matricák, fonalból készült karkötők
  13. Az előkészítés feladatai: asztalok, székek elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők a létszámnak megfelelően elrendezik az asztalt és a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenképp üljön le az első játékhoz a játékvezető is, és egy "próbakörrel" gyakorolják a tapsot az asztalon (főleg kisebb gyerekeknél hasznos ez). Ha már jó ritmusban tudják körbeadni az asztalra csapást, csak akkor ismertessük a szabályokat!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbeülik az asztalt, mindenki mindkét kezét az asztalra teszi. Minden játékos a bal kezét a bal szomszédjának a kezei közé helyezi. A kezdő játékos a jobb kézfejével rácsap az asztalra, majd a tőle jobbra lévő kézfej folytatja a lecsapást. Megy ez addig körbe, amíg valaki nem kettőt csap az asztalra -gyors egymásutánban, hogy egyértelmű legyen-, mert akkor az irány megfordul, és balra megy a csapkodás. Az a kézfej ,amelyik nem emelkedik lecsapáshoz, amikor kellene, ill. akkor is felemelkedik, amikor nem ő következik, az kiesik.(A kézfej esik ki, tehát e játékos 1 kézzel még folytathatja a játékot!)
  18. A játék lezárása: A játék addig folytatódik,míg csak 2 kézfej van játékban, és ők a nyertesek
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A dicséret mellett lehet esetleg a győztes kézfejeket jutalmazni ( matricát, cérnakarkötőt tenni rá).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy a játék, lehet több ponton is elkezdeni a lecsapást, de itt már megosztott figyelem kell, a fiatalabb korosztálynál, valamint 8-10 fő alatt már túl bonyolult nyomon követni a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatos szabályismertetés.
  22. Egyéb/megjegyzés: több csoporttal is játszottam már, az első játék után eddig mindig kérték az ismétlést
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dugár Györgyné