JÁTÉKRA FEL!

Dudás Kornélia: Manófalva

  1. A játék neve, címe: Manófalva
  2. A játék pedagógiai célja: - A közös játék öröme. - A szocializációs folyamatok stabilizálása. - Együttműködés. - Egymás elfogadása. - Érzelmek gyakorlása.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mindent elpakolunk a játéktérről. Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy egy irányba fussanak. Vigyázzanak egymásra, főleg a kisebbekre.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Érzelmet kifejező arcok papírtányérból.
  12. Technikai igény: CD lejátszó, CD
  13. Az előkészítés feladatai: - A kellékek előkészítése. - Segítsetek eltenni a székeket, asztalokat, hogy legyen helyünk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közös tevékenységek az érzékszerveinkről, érzelmeinkről. Újságból kivágott érzékszervekből (képek) arcok (fejek) ragasztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyertek, üljünk le a szőnyegre! Egy nagyon jó játékot fogunk most játszani. Elutazunk Manófalvára! Megbeszéljük, melyik fej, milyen érzelmet (hangulatot) ábrázol. Kiosztom a fejeket ( ill. mindenki húz egyet).
  17. A játék menete, játékszabályok: Szétszóródva állnak/ülnek a gyerekek a szőnyegen. Én a csoportszoba széléről irányítom a játékot. Elindítom majd a zenét, amikor a zene megáll - Ugyanolyan Manót keressetek magatoknak párnak! - Ellentétes párt kerestek. Olyan Manócskát keressél, akinél sírós feje van, milyet keres? Vidámat, mosolygósat, boldogat.. - Amikor azt kiáltom: Manófalva, ki kell cserélnetek a Manófejeket.
  18. A játék lezárása: Amikor látom, hogy elfáradtak, befejezzük a játékot. Hiszen a játék öröméért játszani az egyik legfontosabb érzés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket (folyamatosan dicsérem közben is). Megkérdezem, ki melyik Manó lenne most éppen szívesen (ezt az adott pillanat esetleg nagyon befolyásolja- kedvünket, hangulatunkat). Lerajzoljuk Manófalvát!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csoportokba összeállva az ugyanolyan Manócskák. Amilyen érzelmet kifejező fakanálfejet felmutatok, azok a Manócskák elbújnak az asztal alá…
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim szerint, az ilyen, és ehhez hasonló játékokat nagyon szeretik a gyerekek, hiszen mozgásos. A korosztálynak lételeme a mozgás. A mozgás által fejlődnek. Ezeket a játékokat színesíthetjük különféle eszközökkel, a helyszín változtatásával, a kerettörténetekkel. Így nap, mint nap újabb játékokkal rukkolhatunk elő csoportunknak, amivel nem utolsó sorban újabb, és újabb élményekkel gazdagítjuk gyermekeink mindennapjait.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dudás Kornélia