JÁTÉKRA FEL!

Dr.Szilágyiné Bakajsza Ivetta: Kocka-sztori

A játék neve, címe: Kocka-sztori

A játék pedagógiai célja: Szóképzés, szókincsfejlesztés, tízes körben való számolási biztonság fejlesztése, (szűkített ) szóasszociációs képesség fejlesztése, közösségépítés

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Dobókocka, papír, toll/ceruza

Technikai igény: Ha online térben zajlana a játék,valamelyik internetes kommunikációs felület.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.

A játék megnyitása, nyitánya: Ez a játék a számok és betűk titokzatos kapcsolatáról szól. Tudjátok, néha összekavarodnak ők, de egy mese mindig segít, hogy megtalálják egymást! Gondoltál már arra, hogy minden szám rejt magában betűt, a betűk szavakká lesznek, a szavakból mondatok, s azokból egy történet kerekedik? Segítsen nekünk a kockadobás véletlenje, hogy a titkot megfejtsük, a történeted megismerjük! Jó kalandozást a számok, szavak, mesék birodalmában!

A játék menete, játékszabályok:– Dobj a dobókockával 4-szer! (Ennek hiányában írj le egy négyjegyű számot!) – A számok nevének kezdőbetűjével írj egy szót! ( Pl. 1- t dobtál: egér; 2- t dobtál : kanál stb.) – Ha megvan mind a 4 szó, akkor írj a szavakkal egy rövid, 4-5 mondatos történetet! – Tegyétek középre a papírlapokra írt történeteket, vagy olvassátok fel azokat! – Válassz ki ezen történetek közül egyet! Ez lesz a te történeted befejezése! A saját mondataid pedig a bevezetése. – Kapcsold össze (6- 10 mondattal) a bevezető és befejező mondatokat egy értelmes történetté, sztorivá! Olvassátok fel ezeket!

A játék lezárása: Beszélgessétek arról,hogy ki milyen történetet talált ki, és vajon miért ez jutott eszébe!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelése annak,miért volt/ nem volt érdekes,tanulságos ez a játék.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kész történetek dramatikus eszközökkel feldolgozhatók, pl. állóképek alkothatók.

A játékvezető speciális feladatai: Instrukciók adása, biztatás a történetek lejegyzésére, megjelenítésére.

A játékot lejegyezte: Dr.Szilágyiné Bakajsza Ivetta