A játék neve, címe: A boszorkány varázslata
A játék pedagógiai célja: A résztvevők ismerjék meg egymás nevét Szociális érzékenység erősítése Az új gyermekek beszoktatásának megkönnyítése Pozitív érzelmek átélése Vizualitás és verbalitás összekapcsolásával a keresztcsatornák erősítése Verbális memória fejlesztése
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A szőnyeg akkora legyen, hogy mindenki elférjen rajta! A labda ne legyen túl kemény, nehogy sérülést okozzon az átadás közben.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Labda
Technikai igény: Nagyobb méretű szőnyeg
Az előkészítés feladatai: A helyszín kiválasztása, a szőnyeg, a labda előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ráhangolódás: Figyelem felhívása, a „Ki játszik ilyet…” dal eléneklésével Körbe ülünk törökülésben a szőnyegen, majd ismertetem a kerettörténetet, mely egyben a szabályokat is tartalmazza.
A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: A gonosz boszorkány varázslattal elvette az emlékezetünket, ezért elfelejtettük egymás nevét, csak a saját nevünkre emlékszünk. A varázslatot úgy tudjuk megtörni, ha sorba megjegyezzük egymás nevét! Szükségünk van egy labdára, én indítom majd a játékot, akinél a labda lesz megmondja a keresztnevét, majd tovább adja a mellette ülőnek, akinek meg kell ismételnie annak a nevét akitől kapta, majd megmondja a saját nevét és továbbadja. Annak már két nevet kell megismételnie és hozzá mondja a sajátját, … és így tovább. Aki téveszt kiáll a körből.
A játék menete, játékszabályok:Ezután elindítom a labdát, lehetőség szerint az egyik új gyermeknek adom a labdát, ezzel is megkönnyítve számára a részvételt, hogy ne kelljen neki több nevet megismételnie. Ha az újak közül nem lesz senki olyan bátor akkor egy régi óvodás kapja majd a labdát. Játék közben figyelek, a haladás irányára, Szükség esetén a kicsiket átlendítem a kezdeti nehézségen pozitív visszajelzéssel.
A játék lezárása: A játék lezárása: A játék addig folytatódik, amíg körbe érünk, illetve van olyan gyermek aki tudja folytatni a felsorolást. A befejezés után átmozgatás céljából egyszerű futójátékot kínálok fel a résztvevőknek. Záró szakasz: A labda elrakása
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés a játék során folyamatos volt, pozitív visszajelzésekkel jutalmaztam az ügyeseket, szükség esetén segítettem az új gyermekeknek, illetve a bátortalanabbaknak a bemutatkozásban. A játék végén az új gyermekek megkapták a csoportjuk jelére ragasztott saját jelüket, melyet a nyakukba akasztottam.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék felépíthető a későbbiekben az anyanyelvi nevelés, a memória, a kognitív képességek fejlesztése terén is, Pl. a gyűjtőfogalmak gyakorlásához.
A játékvezető speciális feladatai: Ismerje a gyermekek neveit, megteremtse az érzelmi biztonságot.
A játékot lejegyezte: Drótosné Rákay Ibolya