JÁTÉKRA FEL!

Driszkuné Bodor Zsuzsanna: Hová sietsz Piroska?

  1. A játék neve, címe: Hová sietsz Piroska?
  2. A játék pedagógiai célja: Tanulás utáni lazítás, feszültségoldás, nevetés, figyelem koncentráció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: Legyen fal, fa, vagy szekrény.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha tanteremben játszuk, szét kell húzni padokat, hogy körbe tudjunk állni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítenek a padok elrendezésében
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel ügyesen elkészítettétek a házi feladatokat, van időnk egy kicsit játszani, megérdemeltek egy kis kikapcsolódást.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, kiválasztok valakit, Ő lesz Piroska. Piroska a cseles farkassal találkozik az erdőben, aki meg szeretné tudni, hová megy, hogy megehesse. Piroska a falhoz vagy szekrényhez áll, hogy ne lássa a többieket. Rámutatok egy másik gyerekre, ő lesz a farkas. Piroska mögé lopódzik és elváltoztatott hangon megkérdezi: „Hová sietsz Piroska?” Ha Piroska kitalálja, hogy ki áll a háta mögött, akkor visszaállhat a körbe és a farkas lesz Piroska, ha nem , akkor ismét neki kell kitalálni, hogy ki a farkas.
  18. A játék lezárása: Mivel nevetni, pihenni szerettünk volna, csak megkérdezem, hogy érezték magukat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm a játékot! Szerintetek ki volt a legügyesebb hangelváltoztató? Megdicsérem azokat, akik először esetleg bátortalanok, voltak, de aztán oldódik a feszültségük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki nem találja ki, hogy ki a farkas, kiesik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Driszkuné Bodor Zsuzsanna