JÁTÉKRA FEL!

Drávuczné Sőti Mónika: Személyeskedés

  1. A játék neve, címe: Személyeskedés
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők felelevenítik ismereteiket történelmi, irodalmi, közéleti személyekről. De tréfásabb irányba is fordulhat a játék. Ez attól függ, hogy a tanulás vagy a szórakozás a célunk.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel különösebb biztonsági intézkedést. Amikor a papírt tűzzük a kör közepén sétáló egyénnek, akkor kell vigyázni a biztosító tűvel.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papír, filc, gombostű vagy biztosító tű
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális kellékekre. (Szék, amin a játékosok ülnek.)
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése (Székeket körben elhelyezni, a kitalálandó személyek neveit előre felírni a papírokra. Ha még alaposabb előkészítő munkát végzünk, lehet fotókat is nyomtatni a személyekről.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egyénileg, párokban, vagy a csoport egésze is kitalálhat előre személyeket, amelyekhez információkat is írhatnak, vagy kutatómunkát végezhetnek előtte.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbeülnek a gyerekek, elmondom a játékszabályokat. Egy önkéntest kérek, aki vállalja a kör közepén a kérdező ember szerepét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A játékvezető a körön kívül helyezkedik el. (De aktív részese lehet a játéknak.) A kör közepén áll egy játékos, aki járkálhat is, nem kell egy helyben állnia, hogy minden más játékos jól láthassa a hátára tűzött nevet. Ezt a nevet kell kitalálnia, tehát nem tudja, hogy ki is ő valójában. A középen sétáló játékos kérdéseket tesz fel a hátára írt-ragasztott személlyel kapcsolatban. Természetesen a játékosok információkkal kell rendelkezzenek a kitalálandó személyről. Az ülő játékosok csak igennel vagy nemmel válaszolhatnak. Addig folytatják, amíg a személyeskedés odáig fajul, hogy a kör közepén a játékos kitalálja, hogy ki is ő. A kör közepére választhat maga helyett újabb játékost.
  18. A játék lezárása: A cél nem versenyhelyzet kialakítása. Egyszerűen motivációnak, lazításnak, jutalomnak, jó hangulat teremtésére szánom. Mindemellett sokat tanulhatnak a gyerekek egymástól, új ismereteket is szerezhetnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok folyamatos dicsérése a helyes válaszok illetve a jó kérdések miatt. Tapasztalatok megbeszélése (mennyire tetszett a játék, mit tanultunk belőle, mit tanultunk egymástól?)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék során az igen-nem válasz helyett a kör közepén álló kétszer kérhet segítséget. Tehát kétszer kaphat olyan információt, ami segítségére lehet a kitalálásban. A személyek helyett bármilyen más témában játszható a játék. (Pl.:országnevek, tárgyak)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok minél világosabb ismertetése, segítségnyújtás.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Drávuczné Sőti Mónika