JÁTÉKRA FEL!

Drahos Ancilla: Lepkegyűjtő

  1. A játék neve, címe: Lepkegyűjtő
  2. A játék pedagógiai célja: Az elsajátított tudás begyakorlása (színek, számok idegen nyelven).
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : Felhívni a játékosok figyelmét, hogy nem lökdösődünk, egymás testi épségére vigyázunk
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: asztal (körasztal), székek, színes csipeszek (=pillangók), stopper, papír, ceruza
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése asztal köré a székek elhelyezése, hogy kb mindenki ugyanolyan távol legyen az asztaltól
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : székek közös elhelyezése, mindenki a sajátját hozza. Közben színek, számok átismétlése adott nyelven.(nem szabad kétszer ugyanazt a színt mondani; körbe számolunk
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok üljenek le a helyükre.
  17. A játék menete, játékszabályok: : A játékosok az asztal körül ülnek, a játékvezető mellettük áll. A játékvezető az asztal közepére önti a csipeszeket (20 db minden színből) és ismerteti a szabályt a kerettörténet segítségével: a lepkék leszálltak a rétre, ha be akarjuk gyűjteni őket, nagyon óvatosnak kell lennünk! Csak jobb kézzel szabad, és csak azt a színűt begyűjteni, amit hallunk(a játékvezetőtől idegen nyelven)! Erre 10 másodpercünk van, utána megszólal a gong! Mindenki megszámolja (idegen nyelven), hányat kapott el, felírjuk és utána folytatjuk! Újabb szín- 10 másodperc… A lepkegyűjtők királya az lesz, aki a legtöbb körben nyer! A körök addig mennek, amíg van lepke a réten! szabályok:- jobb kézzel lehet csipeszt elvenni – csak megnevezett színű számít – 10 mp egy kör – addig mennek a körök, amíg el nem fogy a csipesz
  18. A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak, ha elfogytak a csipeszek. Összesítjük a pontokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: nyertes kihirdetése, többiek megdicsérése. Megkérdezzük kinek hogy tetszett, mindenki tudja-e a színeket/számokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Nem asztalnál játsznuk, hanem udvaron, a csipeszek a földön szétszórva, a játékosok a kijelölt területen sétálva-szaladva próbálják a csipeszeket összegyűjteni. Nem határozzuk meg, hogy egy-egy szín begyűjtésére mennyi idő van, hanem meg-megállítjuk a játékot tetszés szerint.
  21. A játékvezető speciális feladatai: : A szabályokat fokozatosan ismertetjük. Először kipróbáljuk, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor indítjuk a játékot. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Figyelni kell a játékosok testi épségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: drahos ancilla