JÁTÉKRA FEL!

Dragonyné Szöllösi Ildikó: A casting

  1. A játék neve, címe: A casting
  2. A játék pedagógiai célja: Önkifejezés gyakorlása
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tanári asztal áthelyezése a tábla elől, ami a stúdió lesz
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Fényképezőgép, fotós háttérnek alkalmas textil, laptop, cetlik, toll
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A terem elejében lévő padokat kicsit széthúzzuk, legyenek székek, ahol a résztvevők ülni tudnak. A tábla elé felrakjuk a hátteret, az elé széket teszünk. Szellőztetés.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Akinek van kedve részt venni a játékban, jöjjön előre. Aki nem szeretné, ha fotóznánk de szívesen készít fotókat a játékról,úgyszintén jöjjön előre. A többiek csendben szemlélődhetnek a háttérben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Híres fotós cég új arcokat keres reklámcégek számára. Ahhoz, hogy a jelentkezők bizonyítani tudják rátermettségüket, különféle instrukciókat kell teljesíteniük a kamera előtt, amit a cetlikről húznak ki. Hogy megnehezítsük egymás dolgát, a résztvevők is írnak 1-1 instrukciót a játék megkezdése előtt. Példa az instrukciókra: indulatkezelési nehézségekkel küzdő; haladjunk már, nem érek rá; csalódott; milliomos; világhírű topmodell; hulla fáradt; mindjárt éhen hal; bosszúra éhes; féltékeny; stb.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékos belép a stúdióba, és a társai húznak neki 1-1 kártyát. Felolvassák az instrukciót, amit neki teljesítenie kell, közben én fotózom. Játékosonként kb 5 instrukcióra jut idő.
  18. A játék lezárása: Mikor a casting befejeződött, a laptopon együtt megnézzük az elkészült képeket, megpróbálják visszaidézni, hogy melyik képen mit kellett kifejezni, és jókat nevetünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A fotós cég megköszöni a részvételt, megdicséri a modelleket és majd értesíti őket, valamint megbeszéljük, hogy ki egyezik bele, hogy a képei nyilvánosságra kerüljenek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék emoji kártyákkal is kipróbálható lenne, tehát a mindennap használt hangulatjeleket kihúzva azt az érzelmet kell kifejezniük, amit kihúztak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fotózás
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék hosszabbra nyúlt 20 percnél, mivel két részből áll. Viszont egyáltalán nem volt túl hosszú, a résztvevők látszólag nagyon jól érezték magukat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Dragonyné Szöllösi Ildikó